خبرهای داغ:
مسئول بسیج مهندسین صنعتی سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه:
مسئول بسیج مهندسین صنعتی سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۱۰۲۷ واحد صنعتی بزرگ، کوچک و متوسط داریم که از این تعداد ۴۰۰ واحد راکد و نیمه فعال است.
کد خبر: ۸۹۴۴۹۵۸
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

مسئول بسیج مهندسین صنعتی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در نشست خبری که در محل بسیج رسانه برگزار شد، با اشاره به اینکه در استان حدود ۱ هزار و ۲۷ واحد صنعتی بزرگ و کوچک و متوسط داریم افزود: از این تعداد حدود ۴۰۰ واحد آن راکد و نیمه فعال هستند.

 

ابوذر انوری افزود: در این راستا بسیج مهندسین در جهت حل مشکلات و معضلات پیش روی صنعت با تشکیل کارگروه جهادی کار پایش را در سطح استان انجام می دهند.

 

انوری خاطر نشان کرد: در بحث صنعت  قرار است  قرارگاه تحول تحت عنوان شهید حشمت الله رضوان مدنی با ظرفیت ۱۱ کانون شهرستانی راه اندازی شود.

 

وی افزود: این طرح به صورت پایلوت در شهرستان پاوه اجرا خواهد شد.

 

انوری تصریح کرد: در استان کرمانشاه بیش از ۲ هزار نفر بسیج مهندسی داریم که این ظرفیت هظیمی در راستای کمک به اقتصاد خواهد بود.

 

وی اذعان داشت: متاسفانه در استان کرمانشاه بانک اطلاعاتی جامعی در رابطه با مشکلات، قابلیت ها، ضعف ها و نقاط قوت هر شهرستان نداریم.

 

فرزاد امیری مدیر گروه مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه اقتصاد نفتی ما برلی بیش از ۹۰ سال است، ابراز داشت: اولین چاه نفتی در کشور ما در منطقه چیاسرخ قصرشیرین حفر شد.

 

وی آمار بیکاری استان را یک فاجعه دانست و افزود:  برای رونق اقتصادی استان باید تقشه جانعی از توسعه را در استان ترسیم و برای تحقق ان تلاش کنیم.

 

امیری خاطرنشان کرد: اقتصاد مثاومتی بر پایه ۳ اصل تولید، اشتغال و صادرات استوار است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه یادآور شد: متاسفانه در استان کرمانشاه بسیاری از مشاغل ناپایدار است.

 

وی گفت: برای برون رفت استان از برخی مشکلات باید به تولیدات داخلی و بهینه سازی الگوی مصرف توجه ویژه داشته باشیم.

 

وی به توضیحاتی در خصوص معدن عقیق کرند غرب پرداخت و گفت: همچنین قیر طبیعی گیلانغرب در جهان در رتبه دوم است.

ارسال نظرات