امام جمعه زرین رود:

دلیل از خودگذشتگی حضرت زینب(س) قبول برنامه مقدس امام زمانش بود

از خودگذشتگی حضرت زینب(س) تنها به خاطر علاقه به برادرش نبود، بلکه ایشان به امامش وفادار بود و هدف و برنامه مقدس امام زمانش را قبول داشت.
کد خبر: ۸۹۴۴۹۶۹
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه زرین رود در مراسم بازخوانی خطبه حضرت زینب(س)که در مسجد زینبیه شهر قیدار، گفت: حرف از ولایتمداری که به میان می آید، ناخودآگاه نام مبارک حضرت زینب (س) در ذهنمان نقش می بندد، چرا که ولایتمداری یکی از ویژگیهای شاخص ایشان می باشد و از آن جایی که ولایتمداری را با دل و جان درک کرده بودند، امام حسین (ع) را ولی و امام خود دانسته و از ایشان اطاعت کامل می کردند.
حجت الاسلام عیوضی افزود: لذا در دوران حاضر نیز هر فردی که ادعای ولایت دوستی و ولایتمداری دارد، باید همچون این بانوی بزرگوار در زمینه ولایتمداری ثابت قدم و استوار باشد و حتی ذره ای هم در این مسیر کوتاه نیاید و به هیچ قیمتی پشت ولایت فقیه خود را خالی نکند.
وی اظهار داشت: در حالی که حضرت زینب (س) تا آخرین لحظه و در سخت ترین شرایط دست از ولایتمداری خود برنداشت و بنا به فرموده امام سجاد (ع)، نه تنها نمازهای واجب، بلکه نماز شب ایشان نیز ترک نشد.
امام جمعه زرین رود تصریح کرد: حضرت زینب (س) در مقام ولایتمداری به درجه ای رسیدند که با وجود اینکه معصوم نیستند، اما با اطاعت از امام حسین (ع) به عنوان ولی خدا، یعنی همان ولایتمداری، گریه کردن بر ایشان، هم تراز با اشک ریختن بر امام و
حجت الاسلام عیوضی در خصوص ولایت مداری حضرت زینب (س) اظهار داشت: اولین تجلی حضرت زینب (س) در کربلا بحث ولایت مداری ایشان است. به طوری که ایشان نه تنها خود شخصا وارد میدان شد، بلکه دو فرزند خود را نیز فدای امامش کرد.
وی افزود: از خودگذشتگی حضرت زینب(س) به خاطر این نیست که به برادرش علاقه داشت، بلکه به این دلیل است که ایشان به امامش وفادار بود و امامش را نباید تنها می گذاشت و هدف و برنامه مقدس امام زمانش را قبول داشت.
امام جمعه زرین رود ادامه داد: درواقع اصل حضور حضرت زینب (س) در آن جبهه خطرناک، به خصوص آنکه می دانست، همه شهید و خودش هم اسیر خواهد شد، چیزی جز ولایت مداری ایشان نبود.
وی عنوان داشت: حتی حضرت زینب (س) در صحبت های خود همیشه لفظ امام را به کار می بردند و نمی گفتند که شما برادر مرا کشتید، بلکه می گفتند شما یک امام و جانشین پیامبر (ص) را شهید کردید.
امام جمعه زرین رود با بیان اینکه حضرت زینب(س)همچنین سخنرانی هایی که در کوفه و شام کردند، همه و همه دال بر ولایت مداری ایشان است بیان داشت: لذا نگاه ما نیز باید به امام زمان خود باشد و خود را سرباز ایشان بدانیم. در حال حاضر که ایشان در غیبت به سر می برند باید همین وظیفه را نسبت به نائب بر حق ایشان که از سوی مجلس خبرگان تعیین شده اند، داریم.
امام جمعه زرین رود یادآور شد: زنان ما نیز موظفند همان نقشی را که بانوان حادثه کربلا در اسارت داشتند را در پیش گیرند که حضرت زینب (س) شاخص ترین آنهاست.

ارسال نظرات