نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

کیفیت برنامه‌های کانون‌های مساجد در کشور افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: باید با استفاده از تجارب پیشین و ظرفیت خوب علما و فضلای حوزه علمیه قم برای افزایش کیفیت برنامه‌های کانون‌های مساجد برنامه‌ریزی کرد.
کد خبر: ۸۹۴۴۹۷۶
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛به نقل از نمایندگی ولی فقیه در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی به عنوان دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: باید با استفاده از تجارب پیشین و ظرفیت خوب علما و فضلای حوزه علمیه قم برای افزایش کیفیت برنامه‌های کانون‌های مساجد برنامه‌ریزی کرد. اگرچه کمیت هم مهم است ولی کیفیت، مسئله اصلی است.

وی با بیان اینکه مدیریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید مطابق با اولویت‌های اسلام و انقلاب اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: فعالیت بیش از 23 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور، فرصت خوبی برای اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه و تقویت باورهای دینی جوانان است.

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی در ادامه این دیدار با اشاره به فعالیت حدود 23 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور گفت: کانون‌های مساجد، ظرفیت عظیمی برای کشور به شمار می‌آیند و می‌توان از این ظرفیت برای جذب بیشتر جوانان به مساجد استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کانون‌ها با ابزار فرهنگ و هنر به دنبال مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند و همین موضوع، موجب شکل‌گیری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شد، افزود: امسال در آستانه ربع قرن فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به دنبال بازتعریف هویت و فعالیت‌های این کانون‌ها هستیم و در همین راستا باید ضمن بررسی کارهای انجام‌شده، اولویت‌ها را مدنظر داشت.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه باید وظایف اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، احصا و برای تحقق آنان، برنامه‌ریزی چند ساله صورت گیرد، خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد وظیفه دارند با مدل قوی و علمی علاقه‌مندان به مساجد را بیش از پیش جذب کنند.

ارسال نظرات