مانور سراسری مقابله با زلزله و ایمنی با هدف کاهش تلفات انسانی در حوادث احتمالی در مدرسه های میناب برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۵۰۱۰
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،غلامرضا سالاری میری روز دوشنبه در مراسم نمادین این مانور که با حضور امام جمعه٬ معاون مدیر عامل جمعیت هلال احمرمیناب و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در هنرستان دخترانه پویش برگزار شد مانور زلزله را نقطه آغاز تصمیم گیری های بهتر برشمرد و افزود: باید با آموزش درست و اصولی دانش آموزان بهترین تصمیمات را عملیاتی کرد.

وی برگزاری مانور مقابله با زلزله را کسب تجربه عنوان کرد و افزود: باید به دنبال کاهش آسیب ها و تلفات احتمالی زلزله و کسب تجربه های برتر باشیم.
سالاری میری اظهار کرد: آموزش در خصوص زلزله تجربه ای است مبتنی بریادگیری که می تواند عملکرد دانش آموزان را سامان دهد.
وی در ادامه به هدفمند بودن، مستمر و مداوم بودن آموزش ها اشاره کرد و افزود: مهمترین نکته در مدیریت بحران موفق زلزله در مدارس و مراکز آموزشی، ایجاد آگاهی مستمر و پویا در عموم دانش آموزان و مربیان آموزشی است تا شاهد مسئولیت پذیری آنها در برابر زلزله باشیم و با انتقال آموخته های خود به دانش آموزان ، باعث ایجاد محیطی امن در برابر زلزله شوند.
وی آموزش در خصوص زلزله را یکی از روش های مداخله در مخاطرات آن عنوان کرد و افزود: در واقع مانور شبیه سازی شرایط بحرانی است و مجموعه ای از تمرین ها است که برای ارزیابی برنامه های تدوین شده جهت مقابله و مواجهه باحوادث احتمالی به کار می رود.
امام جمعه میناب نیز در این مراسم گفت فرهنگ سازی صحیح را یکی از الزام های مانور زلزله برشمرد و گفت: ایمن سازی مراکز و فضاهای آموزشی می تواند مهم ترین عامل در کاهش خطرات زلزله باشد.
حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر مدیریت بحران را یک عامل تعیین کننده در مواجهه با خطرات برشمرد و گفت: باید به دانش آموزان آموزش داد.

انتهای پیام/ز

ارسال نظرات