خبرهای داغ:
معاون بهداشت ناحیه امام رضا(ع) گفت: زنان به عنوان عناصر اصلی تولید و تربیت نسل‌ آینده هر جامعه، نیازمند توجه بیشتر از سوی نهادها و خانواده‌ها برای بهره بردن از زندگی سالم، به دور از بیماری و مملو از سلامتی هستند.
کد خبر: ۸۹۴۵۰۸۱
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، محمد مشکین اظهار داشت:جایگاه دختران، زنان و مادران از دیدگاه دین مبین اسلام همواره یکی از مهم‌ترین جایگاه‌ها در بین اعضای خانواده و جامعه است. پیامبر گرامی اسلام (ص) بار‌ها و در موضوعات مختلف با اشاره به این جایگاه همواره بر حفظ احترام، حرمت و توجه وافر به زنان در محیط خانه تأکید داشتند.

وی افزود: در فرهنگ ایران نیز با الهام از تعالیم اسلامی، همواره نام مادر و زن با احترام بیان می‌شود. همین عامل است که مصرع معروف «از دامن زن مرد به معراج رود» را امروز به یک ترکیب پرمعنا برای همه اقشار تبدیل کرده است.

معاون بهداشت ناحیه امام رضا (ع) با اشاره به این که زنان پایه‌های اصلی تولید و تربیت نسل‌های آینده هستند تاکید کرد: خطری که از عدم وجود سلامت کافی جسمی و روحی در زندگی زنان حاصل می‌شود، دامن‌گیر همه افراد جامعه و ده‌ها نسل بعدی خواهد بود. باید تلاش برای کاهش و ریشه کنی مشکلات سلامت روح و جسم دختران، مادران و زنان در اولویت قرار گیرد.

مشکین در پایان تاکید کرد: از آنجایی که حدود نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل داده و آن‌ها مسئول به دنیا آوردن نسل فردا و پرورش دهندگان و حافظ سلامتی سلول جامعه یا خانوار می‌باشند و آنان را دروازه سلامتی جامعه نام نهاده‌اند، سرمایه‌گذاری در حفظ و گسترش سلامتی زنان بسیار با اهمیت است.
ارسال نظرات