با قالب یک هیِئت و با عنوان حسینیه ایران؛

هیئت‌های عزاداری یزد در مشهدالرضا(ع) تجمع می کنند

عضو شورای مرکزی دبیرخانه بین المللی «یزد حسینیه ایران» گفت: هیئت‌های یزدی در قالب یک هیئت واحد با عنوان حسینیه ایران در حرم علی ابن موسی‌الرضا (ع) به عزاداری خواهند پرداخت.
کد خبر: ۸۹۴۵۱۰۷
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، «سید محمود حسینی» عضو شورای مرکزی دبیرخانه بین المللی «یزد حسینیه ایران»  با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، اذعان کرد: همزمان با اربعین حسینی گردهمایی هیئات عزاداری یزد در مسجد جامع کبیر این شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از نیم قرن است که هیئت‌های عزاداری یزد در ایام اربعین حسینی در مسجد جامع کبیر یزد به عزاداری می‌پردازند، تصریح کرد: امسال هم مانند گذشته عزاداری و سینه زنی هیئت‌های یزدی طی ۲ روز برگزار خواهد شد.

حسینی با اشاره به پخش زنده این مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) از شبکه تابان ادامه داد: عزاداری هیئات مذهبی به ترتیب در روز چهارشنبه ۱۷ آبان‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء و در روز اربعین از ساعت ۸ صبح انجام می‌شود.

عضو شورای مرکزی دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» خاطرنشان کرد: این مراسم به همت هیئت عزاداری مسجد جامع کبیر یزد، دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران و هیئت حامیان مسجد جامع کبیر یزد برگزار خواهد شد.



وی همچنین از تجمع هیئت‌های عزاداری یزد در حرم امام رضا (ع) خبر داد و افزود: هیئت‌های عزاداری یزد به مناسبت ایام پایانی ماه صفر در حرم امام رضا (ع) اجتماع می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه هیئت‌های یزدی تحت عنوان یک هیئت واحد با عنوان حسینیه ایران در حرم علی ابن موسی‌الرضا (ع) به عزاداری خواهند پرداخت، ادامه داد: هم‌زمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، هیئت‌های عزاداری یزد در حرم امام رضا (ع) گرد هم می‌آیند.

وی ۲۵ تا ۲۸ آبان ماه از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۲:۳۰ را زمان برگزاری این تجمع عنوان کرد و گفت: هیئت حسینیه ایران در رواق دارالهدایه حرم امام رضا (ع) به عزاداری می‌پردازد.

حسینی یادآور شد: این تجمع به همت دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران، شورای هیئت‌های مذهبی استان یزد، هیئت رزمندگان اسلام، موسسه گسترش فرهنگ حسینی، بسیج مداحان استان یزد و کانون مداحان استان یزد برگزار خواهد شد.

عضو شورای مرکزی دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» با اشاره به اینکه باید چراغ نهضت حسینی را که الگویی برای همه نسل‌ها است روشن نگه‌داریم، اذعان کرد: نباید در یزد از سبک‌هایی استفاده شود که مورد تائید مراجع عظام نیست؛ نباید بهانه به دست دشمنان اهل‌بیت (ع) داد و اقدام به برپایی مراسمی شود که مورد وهن اسلام و تشیع باشد.

وی با بیان اینکه عزاداری امام حسین (ع)، فرصتی برای حاکمیت ارزش‌ها و خوبی‌ها در جامعه است، خاطرنشان کرد: معتقدیم همچنان که در بافت تاریخی یگان حفاظت مسئولیت محافظت از بافت تاریخی را بر عهده دارد، در بحث مباحث عاشورا و عزاداری‌ها هم باید نهادی باشد که مراسم عزاداری را آسیب‌شناسی کند و از اجرای مواردی که منافی فرهنگ یزد است، جلوگیری کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار