سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

بازار سیاه دارو را باید خشکاند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تاکید به فراهم کردن دارو‌های اصلی و اساسی مردم و دسترسی آسان به این دارو‌ها بیان داشت: در این راستا باید بازار سیاه دارو را بخشکانیم.
کد خبر: ۸۹۴۵۱۴۰
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، دکتر محمد رضا دارابی محبوب امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از قدیم‌ترین و بزرگترین دانشگاه‌های در منطقه شرق کشور است. این دانشگاه دارای ۷۶۰ عضو هیات علمی، ۹ هزار و ۲۲۸ دانشجو، ۱۵ شبکه بهداشتی درمانی، ۳۰ بیمارستان و ۲۵ هزار نیرو می‌باشد و موفقیت‌های حاصله این دانشگاه مرهون تلاش معاونت‌های دانشگاه بوده است.

وی بیان داشت: یکی از تفاوت‌های دانشگاه علوم پزشکی با سایر دانشگاه‌ها در این است که دانشگاه‌های علوم پزشکی علاوه بر نقش آموزشی نقش خدماتی نیز در حوزه‌های درمانی، بهداشتی و غذا و دارو را عهده‌دار است و این مسئولیت دانشگاه را دوچندان کرده است.

دارابی با بیان اینکه بنده طالب مطالبات مردمی هستم، گفت: گسترش اخلاق‌مداری در بین دانشجویان علوم پزشکی بسیار حائز اهمیت است چرا که پزشکان بطور مستقیم با مردم در ارتباط هستند. اخلاق‌مداری می‌تواند مشروعیت، مقبولیت و محبوبیت را به دنبال داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه افزود: پزشکی که اخلاق مدار باشد قطعا مردم را، ولی نعمت خود دانسته و نسبت به سلامت آنان احساس مسئولیت می‌کند.

وی به دیگر برنامه‌های خود در دوران مدیریت اشاره کرد و گفت: در حیطه درمان باید اورژانس‌های بیمارستانی را گسترش دهیم.

دارابی با تاکید بر اینکه در حوزه بهداشت، پیشگیری مقدم بر درمان ابراز داشت: اگر به این مقوله توجه شود به نیاز به تخت‌های بیمارستانی کاهش خواهد یافت؛ لذا چنانچه تعداد بیماران کاهش یابد کار موثری انجام داده‌ایم.

وی ضمن تاکید به فراهم کردن دارو‌های اصلی و اساسی مردم و دسترسی آسان به این دارو‌ها بیان داشت: در این راستا باید بازار سیاه دارو را بخشکانیم.

این مقام مسئول عنوان داشت: در حوزه غذا نیز باید با مدیریت بهینه و مطلوب و بر اساس سلامت عمومی غذای سالم را در اختیار مردم قرار دهیم که تحقق همه این برنامه‌ها و اهداف همدلی معاونت‌های مختلف دانشگاه را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به برنامه‌های مذکور بایستی دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر نیز از جمله آستان قدس رضوی، شهرداری، شورای شهر، فرمانداری و بویژه استانداری باید همکاری لازم را داشته باشند و خود را جزء خانواده دانشگاه علوم پزشکی بدانند.

دارابی تاکید کرد: از وزارتخانه درخواست دارم ما را در اجرای سیاست‌های دانشگاه کمک کند و به مطالبات پزشکان توجه نماید و حقوق آنان به موقع پرداخت شود تا انگیزه پیدا کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم بدهی دولت به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی پرداخت شود تا از خجالت دست اندرکاران در حوزه سلامت بیرون بیاییم.

۱۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان توسط خیرین در حال احداث است

در ادامه علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی از ساخت هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان توسط خیران خبر داد و افزود: در ۴ سال اخیر هزار و ۶۷۰ تخت بیمارستانی در استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به ارتقای رتبه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پنج به سه، این موفقیت چشمگیر را حاصل تلاش مسئولان و معاونان دانشگاه دانست.

رشیدیان به استفاده از ظرفیت دانشگاهیان و بویژه نخبگان در حل مشکلات جامعه تاکید کرد و گفت: اگز به نخبگان توجه شود جامعه راه رستگاری را در پیش خواهد گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار