خبرهای داغ:
کاراته‌کای مطرح و پرافتخار استان قم با درخشش در هفته نخست رقابت‌های فصل جدید سوپر لیگ کاراته مردان باشگاه‌های کشور خود را به عنوان یکی از بهترین‌های این مسابقات معرفی کرد.
کد خبر: ۸۹۴۵۲۱۹
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در حال حاضر پرافتخار‌ترین کاراته‌کای استان قم امیر مهدی‌زاده است که با سابقه سه دوره حضور در مسابقات جهانی، دو مدال طلا و یک برنز جهان را در کارنامه دارد و دو طلا و یک برنز پیکار‌های قهرمانی آسیا نیز در ویترین افتخارات این کاراته‌کا به چشم می‌خورد.

این در حالی است که مهدی‌زاده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره‌جنوبی، مدال طلای مسابقات دانشجویان جهان و چندین مدال از میادین مختلف بین‌المللی، لیگ جهانی کاراته، جام جهانی و مسابقات برون‌مرزی گوناگون در کارنامه درخشان وی به ثبت رسیده است.

مهدی‌زاده که بعد از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۷ در کشور لهستان برای مدت حدود یک ماه به دعوت فدراسیون کاراته هند راهی این کشور شده بود، با بازگشت مجدد به ایران به عضویت تیم باشگاهی بیمه تعاون درآمد تا در فصل ۱۳۹۶ سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های ایران به میدان برود.

چهره‌های برتر هفته دوم مسابقات سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور در اوزان منهای ۵۵، ۶۰، ۶۷، ۷۵، ۸۴ و وزن آزاد در حالی معرفی شدند که مهدی‌زاده در وزن اختصاصی خود یعنی منهای ۶۰ کیلوگرم برابر حریفان به روی تاتامی رفت و با سه پیروزی قاطع از تاتامی خارج شد.

مهدی‌زاده که به واسطه کسب دو مدال طلا از پیکار‌های جهانی شاخص‌ترین کاراته‌کای ایرانی در این مسابقات به شمار می‌رود و امسال مدال طلای قهرمانی آسیا و مدال برنز بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی را نیز کسب کرده، در هفته دوم سوپر لیگ سه حریف خود را مغلوب کرد.

ستاره کاراته قم در سه مسابقه خود ۱۴ امتیاز کسب کرد و تنها پنج امتیاز به رقبا داد، تا یکی از چهره‌های شاخص تیم بیمه تعاون باشد، در حالی که نخستین برد مهدی‌زاده برابر مصطفی روستا نفر دوم انتخابی پیکار‌های آسیایی از تیم گوجوریو سی واکای به دست آمد و مهدی‌زاده در دو مسابقه بعدی خود به ترتیب ۶ بر یک و پنج بر سه از سد رقبا عبور کرد تا یکی از امید‌های بیمه برای قهرمانی باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها