استاندار هرمزگان با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت خورهای شهر بندرعباس بر ساماندهی خورها توسط شهرداری بندرعباس تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۴۵۲۳۸
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ فریدون همتی عصر سه شنبه در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر بندرعباس بیان داشت: باید ارتباط تنگاتنگی میان مجموعه شهرداری و شورای شهر و استانداری برقرار باشد و تلاش کنیم بندرعباس به شهری پرجاذبه برای گردشگران تبدیل شود.

همتی شورای اسلامی شهر را نمادی از مردم سالاری دینی در جامعه دانست و اظهار داشت: بندرعباس به عنوان یک شهر ساحلی باید به الگویی زیبا و جذاب تبدیل و نمادهای مناسبی در این شهر نمایان شود.

وی ادامه داد: به موازات شکل‌گیری توسعه و ساخت‌وسازها در شهر بندرعباس، حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده نیز در این شهر ایجاد شده و هرچه قدر برای رفع این مشکلات دیر اقدام شود هزینه آن بالا خواهد رفت.

استاندار هرمزگان از همدلی و اتحاد موجود در شورای شهر بندرعباس قدردانی کرد و افزود: این رویه باید همچنان تداوم یابد چون توسعه و پیشرفت شهر بندرعباس پیش از منابع مالی به اتحاد و انسجام مدیریت شهری میان شهرداری و شورای شهر بازمی‌گردد.

همتی بر لزوم هم‌افزایی میان مدیریت شهری بندرعباس با دیگر دستگاه‌ها و مدیریت ارشد استان و استانداری تاکید کرد و بیان داشت: همه ما مسئولیت مشترکی برای خدمت به مردم داریم و باید همچون پازل یکدیگر را تکمیل کنیم تا مسائل شهر سامان بهتری پیدا کند و امور شهری به خوبی مدیریت شود.

وی با تاکید بر اینکه شهر ساحلی بندرعباس باید از وضعیت موجود به نقطه مطلوب برسد، تصریح کرد: مسائلی همچون بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی، حمل و نقل، مسکن مهر، خورها، ورود فاضلاب به دریا و فضای سبز از مشکلاتی است که در شهر بندرعباس می‌توان به آن اشاره کرد و اگر چند مورد از این مشکلات با تلاش مشترک دستگاه‌ها رفع شود، مردم متفاوت‌تر از گذشته و به شکل بهتری در رفع سایر مشکلات مشارکت خواهند کرد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: یکی از مواردی که برای بنده در اولویت قرار دارد، ساماندهی خورهای شهر بندرعباس است تا فاضلابی که در آنها جریان دارد برداشته شود و به جای آن آب دریا در خورها جریان یابد و در کنار خورها فعالیت‌های تفریحی و گردشگری ایجاد شود.

همتی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر نیز لزوم افزایش نور و روشنایی معابر شهر بندرعباس به خصوص در مناطق ساحلی این شهر است و باید برنامه‌های مناسبی جهت زیباسازی ساحلی و جذب گردشگر به این مناطق داشته باشیم.

وی گفت: همان طور که در زمان خاصی از سال مناطق شمالی کشور پرترافیک و مملو از حضور گردشگران است، در ماه‌هایی که وضعیت آب و هوایی در هرمزگان مناسب است، می‌توان این استان را به مرکز گردشگری در جنوب کشور تبدیل کرد و برای این هدف نیاز است تا لوازم و امکانات آن نیز فراهم شود.

استاندار هرمزگان به موضوع احداث ساختمان بازار فروش ماهی بندرعباس اشاره کرد و اظهار داشت: ساخت این بازار اگر از روز اول مشکلی داشته باید متوقف می‌شد و اگر مدیری تخلف کرده نیز باید با آن برخورد شود، اما هم اکنون که بخش عمده‌ای از این بازار ساخته شده ما تلاش خواهیم کرد با عقلانیت و راهکارهای مناسب این مسئله حل شود.

همتی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم بیشتر از این ساحل بندرعباس آسیب ببیند، عنوان کرد: شهرداری باید نظارت دقیقی داشته باشد و از ساحل شهر بندرعباس صیانت کند و اجازه تصرفات و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محدوده ساحل را ندهد.

وی همچنین بر لزوم بازنگری و ارائه برنامه مناسب برای بهبود وضعیت فضای سبز بندرعباس تاکید کرد و بیان داشت: هم اکنون که برای آبیاری فضای سبز، پساب تخصیص یافته باید به سرعت عملیات اجرایی این کار توسط شهرداری صورت گیرد و وضعیت فضای سبز شهر بهتر شود.

استاندار هرمزگان خواستار توسعه شهر بندرعباس به سمت شرق این شهر و دانشگاه هرمزگان شد و تصریح کرد: خدمات شهری در بندرعباس باید با جدیت ارتقا یابد و همچنین در عرصه حمل و نقل نیز با به کارگیری ظرفیت‌های محلی، برنامه‌ای مناسب اجرا شود.

همتی با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی و ورزشی در شهر بندرعباس، افزود: در بحث ورزش همگانی شهرداری باید ورود جدی داشته باشد تا وضعیت سلامتی مردم بهتر شود و از ساحل زیبای شهر بندرعباس برای تقویت ورزش‌های همگانی در این شهر بهره ببرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار آن توجه به ورزش قهرمانی نیز امر مهمی است و یکی از ابزارهای معرفی هر استان و شهرستان، حضور تیم‌های ورزشی هر منطقه در لیگ‌های کشوری است و ما از اعضای شورای شهر نیز انتظار همراهی بیشتری را در این عرصه داریم و اگر خواسته‌ای از آنها در جهت کمک به ورزش قهرمانی داشته باشیم، قطعا از محل‌های اعتباری دیگر به شهرداری کمک‌هایی خواهیم داشت.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید ارتباط تنگاتنگی میان مجموعه شهرداری و شورای شهر و استانداری برقرار باشد و تلاش کنیم بندرعباس به شهری پرجاذبه برای گردشگران تبدیل شود و همچنین دوره کاری موفقی را در خدمت به شهروندان بندرعباس داشته باشیم.

ارسال نظرات