مدیر حوزه علمیه اردبیل گفت: امروز ما نیز نقش زینبی و رسالت تبیین قیام پرخون و پربار حسین را داریم تا جهانیان را با آموزه‌های عاشورا بیش از پیش آشنا کنیم.
کد خبر: ۸۹۴۵۲۷۶
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
امروز نقش مهمی در آموزه های عاشورا برای جهانیان داریم
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اجتماع ملت‌های جهان از تمام نقاط کره زمین در ایام اربعین حسینی نشان داد که علاقه و حب ائمه اطهار قائل به مرز و زمان و مکان نیست و نقطه اشتراک وحدت و همدلی همه ملت‌ها ارادت به خاندان پیامبر اکرم(ص) است. 

وی با اشاره به اینکه در این اجتماع مردم نشان دادند که نقشه‌های شوم استکبار جهانی در به انزوا کشیدن ملت‌های مسلمان عبث و بیهوده است، تصریح کرد: این اتحاد و همدلی هیچگاه در سایه هدایت اهل بیت خدشه بردار نخواهد بود و قومیت و ملیت در عشق به امام حسین(ع) مرز نمی‌شناسد.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه دشمنان و در راس آنها آمریکا و اسرائیل همواره سعی کرده‌اند تا مسلمانان را به جان هم انداخته و عامل تفرقه در جهان باشند، ادامه داد: ملت‌های آگاه جهان به ویژه در سرزمین‌های مسلمان این توطئه‌ها را با درایت دینی و الهی خود خنثی کرده‌اند و این اجتماع عظیم در اربعین حسینی نشانگر شکست کامل استکبار در پیش بردن نقشه‌های شوم و تجزیه‌طلبانه‌شان است.

نوروزی بیان کرد: اینکه دشمن تلاش می‌‎کند تا تصاویر این اجتماع پرشور و عظیم را بایکوت رسانه‌ای کند، کاری عبث و باطل است و این کارهای بیهوده و ناشیانه راه به جایی نخواهد برد.

وی ادامه داد: امروز ملت‌های جهان در سایه بیداری اسلامی که الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران است به آگاهی دینی و آزادگی واقعی رسیده‌اند و هیچ قدرت استکباری نمی‌تواند این وحدت و همدلی را در بین امت‌های مسلمان از بین برود.

مدیر حوزه علمیه اردبیل با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی نقش حضرت زینب را در زنده نگهداشتن قیام عاشورا مهم و ارزنده اعلام کرد و گفت: امروز ما نیز نقش زینبی و رسالت تبیین قیام پرخون و پربار حسین را داریم تا جهانیان را با آموزه‌های عاشورا بیش از پیش آشنا کنیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: امروز جهانیان شاهد نمایش تابلوی عظیمی از همبستگی و اتحاد ملت‌ها هستند که فارغ از رنگ و نژاد و قومیت در راستای اثبات حقانیت قیام امام حسین(ع) از چهار گوشه جهان به پا خاسته و شور و شعور حسینی را به رخ جهانیان کشانده‌اند.

ارسال نظرات