امام جمعه شهرکیان:

اربعین حسینی عامل احیای دین و زمینه ساز معرفی امام زمان (عج) است

امام جمعه شهرکیان در مراسم سوگواری پاسداران سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: اربعین حسینی عامل احیای دین و زمینه ساز معرفی امام زمان(عج) است.
کد خبر: ۸۹۴۵۲۸۱
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در آستانه اربعین شهادت سید و سالار شهیدان، مراسم سخنرانی، سوگواری، نوحه خوانی، سینه زنی در رده های تابعه سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و ستاد فرماندهی سپاه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در مراسمی که به همین مناسبت در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی خدابنده، امام جمعه شهرکیان به بیان اهمیت اربعین و صفات ویژه امام حسین علیه السلام پرداخت.

امام جمعه شهرکیان با تسلیت فرارسیدن اربعین شهادت جانسوز سید و سالارشهیدان، حدیث لوح را به نقل از سلمان فارسی، صحابی بزرگ پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم بیان کرد و افزود: خداوند در این لوح فرموده اند؛ اباعبدالله الحسین علیه السلام خزینه دار وحی من است و سعادت برای حسین و کسانی است که پیرو راه اباعبدالله الحسین علیه السلام باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خدابنده، ادامه داد: براساس این لوح، امام حسین علیه السلام حجت بالغه است و عترت ایشان که اطلاق عام دارد، یعنی همه کسانی حتی محبان این امام همام هستند، به سعادت می رسند.

وی، اهمیت اربعین حسینی را یادآور شد و گفت: اربعین زیارت تمام اهلبیت علیهم السلام را زنده کرده و عامل احیای دین و زمینه ساز معرفی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

امام جمعه شهرکیان تصریح کرد: امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بعد از ظهور خود را به واسطه جدش اباعبدالله الحسین علیه السلام به اهل عالم معرفی می کند؛ لذا باید قبل از ظهور همه مردم امام حسین علیه السلام را به خوبی شناخته باشند تا بتوانند امام زمان را نیز بشناسند.

وی، پیاده روی اربعین و زیارت اربعین را یک زیارت برنامه ریزی شده الهی دانست که ما را قدم به قدم به زمان ظهور و معرفی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نزدیک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین خدابنده، تأکید کرد: یزید و یزیدیان می خواستند با واقعه کربلا، درب دانشگاه دین را ببندند؛ اما با روشنگری های امام سجاد و حضرت زینب کبری سلام الله علیها چهره دشمنان اسلام رسوا شد و این دانشگاه اکنون مردم را به سوی یک هدف روشن هدایت می کند.

وی، شهدای راه اسلام و شهدای مدافع حرم و امثال شهید حججی را درس آموختگان این دانشگاه برشمرد .

ذکر روضه، مصیبت، نوحه و سینه زنی در سوگ اربعین شهادت سید و سرور شهدا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش از دیگر قسمت های این مراسم معنوی بود.

 

ارسال نظرات