خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری آیین اختتامیه جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان استانی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۵۲۹۲
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی محرمی  با اعلام این خبر اظهار داشت: نخستین دور جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در سال ٩٥ فقط در تبریز برگزار شده بود که امسال (٩٦) این طرح به صورت استانی و با شرکت شهرهای علاقه مند به اجرای این طرح علاوه بر تبریز در شهرهای مرند ، عجب شیر ،شبستر و خامنه هم برگزار شد.
وی هدف از برگزاری جام باشگاهها را کتابخوانی گروهی کودکان و نوجوانان خواند و خاطر نشان کرد: آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب، مطالعه و بحث درباره کتاب و چرخش کتاب در میان همسالان را از دیگر اهداف این طرح بر شمرد.
وی با اعلام برگزاری چهارمین دوره ی پایتخت کتاب ایران گفت: پایتخت کتاب ایران عنوان طرحی است که بر مبنای آن هر سال شهری به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود.
بر این اساس تبریز و شهرهای استان آذربایجان شرقی تا ٢٠ آذر ماه سال جاری فرصت دارند تا آمادگی خود را برای شرکت در این طرح به دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی اعلام کنند.
معاون فرهنگی و هنری که در نشست ویژه ی جام باشگاههای کتابخوانی و پایتخت کتاب ایران سخن می گفت، اظهار داشت:  آیین نامه مربوط به پایتخت کتاب ایران  به کلیه شهرستان های تابعه ارسال شده است و در صورت اعلام آمادگی، روسای هر شهرستان مسئولیت دبیرخانه پایتخت کتاب را بر عهده خواهند داشت و یک دبیرخانه استانی ناظر برامور در مرکز استان مستقر خواهد شد.

ارسال نظرات