دربانیان در کارگاه مادرانه پایگاه نرجس حوزه بسیج جامعه زنان صدیقه کبری (س) شاهرود گفت: قرار دادن فرزندان در معرض تهدیدات و خطرات بزرگتر در فضای مجازی برای اینکه آن‌ها را از سُر خود واکنیم بسیار دردناک است و باید مراقب باشیم.
کد خبر: ۸۹۴۵۳۰۸
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، ابوالفضل دربانیان در کارگاه مادرانه که به همت پایگاه نرجس بسیج جامعه زنان صدیقه کبری (س) با حضور بیش از ۶۰ نفر از مادران در دبیرستان دوره اول سیزده آبان شهرک انقلاب شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به فضای مجازی و معضلات خانواده‌های امروز اظهار کرد: در گذشته با نبود وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ها خانواده‌ها بیشتر دور هم بودند و با تبادل گفتار و رفتار می‌توانستند مشکلات خود را به راحتی حل نمایند.
وی افزود: با پیشرفت تکنولوژی و رسانه‌ها و ایجاد شبکه‌های اجتماعی مجازی ارتباط خانواده‌ها با هم کم شده است و همین موضوع امروز معضل جامعه ما و همه جوامع بشری است.
دربانیان خاطر نشان کرد: وقتی خانواده‌ها با هم تبادل نداشته باشند و هر کس به دنبال فعالیت خود باشد و در فضای مجازی ارتباط گیری انجام شود و قاعده و قانونی نیز حُکم فرما نباشد باید با معضلات مختلف فرهنگی و خانوادگی و به خصوص اخلاقی روبرو شویم.
وی اضافه کرد: امروز پاشیده شدن خانواده‌ها با استفاده از شبکه‌های مجازی گسترش یافته چرا که اعضا خانواده‌های ما استفاده از این ابزار را نمی‌دانند و سواد رسانه‌ای ندارد و همه آمال و آرزو‌های خود را در فضای مجازی دنبال کرده و مشکلات خود را نیز می‌خواهند از این طریق حل کنند.
کارشناس فضای مجازی سپاه شاهرود تصریح کرد: امروز والدین ما نمی‌دانند چگونه با فرزندان خود ارتباط برقرار کنند و با رها کردن آن‌ها در جامعه و به خصوص فضای مجازی که فکر می‌کنند وقتی در این فضا و پیش خودشان باشند و بیرون نروند امنیت بیشتری دارند تلاش می‌کنند که خود را از مشکلات ارتباطی با فرزندان خلاص کنند.
وی با بیان اینکه این کار خطرناکترین راه است بیان کرد: قرار دادن فرزندان در معرض تهدیدات و خطرات بزرگتر در فضای مجازی برای اینکه آن‌ها را از سُر خود واکنیم بسیار دردناک است و باید مراقب باشیم.
دربانیان عنوان کرد: برای اینکه مراقب فرزندانمان باشیم باید با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم و آن‌ها را در جامعه و فضای مجازی بدون هدف رها نکنیم و بدانیم که رها کردن فرزندان در این فضا تبعات بسیاری خواهد داشت.
وی ادامه داد: باید شما مادران به عنوان رکن اصلی خانواده و تربیت فرزندان با آشنایی با فضای مجازی، فرزندان خود را در این مسیر راهنمایی و هدایت کنید و مراقب باشید تا فرزندان شما در این گرداب گرفتار نشوند که اگر در این گرداب بیفتند تبعات آن معلوم نخواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها