مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان گفت: حرکت شتابان به سمت شکل‌گیری امت واحده اسلامی با رونق بیش از پیش حضور مسلمین در راهپیمای اربعین، افزایش چشمگیری یافته است.
کد خبر: ۸۹۴۵۳۲۰
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا باباشاهی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سنندج با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین در زنده نگه داشتن ایثار و مجاهدت های امام حسین (ع) و یارانش در کربلا، افزود: امام حسین(ع) اهداف و برنامه خود را برای قیام عاشورا احیای دین و امربه معروف و نهی از منکر عنوان نموده اند.


باباشاهی اظهار داشت: راه پیامبر(ص) در عاشورا تداوم یافت، و زنده نگه داشتن قیام عاشورا و یاد امام حسین(ع) همان زنده نگه داشتن یاد حضرت رسول الله(ص) است.


وی گفت: در گذشته مردم عراق به صورت سنتی پیاده روی اربعین را داشتند، اما پس از روی کار آمدن دولت مقاومت در ایران و بعد از تشکیل جبهه متحجر از سوی غرب برای ضربه به اسلام، در این خصوص مردم مسلمان اعم از شیعه و سنی و سایر ادیان به عشق امام حسین(ع) به سوی کربلا شتافتند.


مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان افزود: جمعیت 20 میلیونی در کشوری که مورد هجمه شدید نیروهای افراطی قرار گرفته است ظرفیت بزرگی برای بیان زیبایی های دین اسلام است.


حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا باباشاهی با بیان اینکه این حرکت عظیم سبب شکست پروژه به حاشیه راندن بیداری اسلامی در منطقه شده است، گفت: بیداری اسلامی در ملت های آزاده منطقه همچنان وجود دارد و این یکی از برکات اربعین حسینی است.


وی بیان کرد: حرکت عظیم اربعین امروزه مورد سانسور رسانه های جهان قرار گرفته و این خود تاثیرگذاری آن را نشان می دهد.


مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان افزود: دشمنان اسلام حاضر به پذیرش دین باوری و روحیه مقاومت گرایانه مسلمانان منطقه را ندارند و در راستای ضربه به اسلام از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.


حجت‌الاسلام و المسلمین باباشاهی با اشاره به ویژگی های پیاده روی اربعین، گفت: پیاده روی اربعین سودی مادی برای کسی ندارد اما شاهدیم که مردم اموال خود در راه امام حسین(ع) عرضه می کنند.


وی با بیان اینکه امام حسین(ع) هیچ گاه حاضر نشد، جنگ را آغاز کند، اظهار داشت: تا آخرین لحظه امام برای هدایت لشکر دشمن قدم برداشت و برای اصلاح آنان سخن گفت.


مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان پیام اربعین را فراتر از دین و مذهب خاصی دانست و گفت: امروزه در کربلا درس ایثار و انسانیت و وحدت به همه دنیا نشان داده می شود.


حجت‌الاسلام و المسلمین باباشاهی افزود: آزادگی از پیام های اصلی عاشوراست و زائر کربلا امروز هم باید این پیام را به تمام دنیا منعکس کند.


وی در پایان الزامات معنوی سفر اربعین را کسب رضای خدا و حرکت در مسیر والای امام حسین(ع) عنوان کرد و بیان کرد: هدف زائرین کربلا باید رشد در جهت آزادگی و عمل به امر به معروف و نهی از منکر و طنین انداز شدن ندای لبیک یا حسین(ع) باشد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات