خبرهای داغ:
اسماعیلی در نشست بصیرتی در پایگاه عفاف حوزه بسیج جامعه زنان صدیقه کبری (س) شاهرود گفت: ناهنجاری‌های رخ داده در جامعه و آسیب‌های اجتماعی علتش در تغییر سبک زندگی جامعه و افراد آن نهفته است و گرنه جامعه ایرانی اسلامی در گذشته‌ها این مشکلات را کم داشته و حتی برخی را اصلاً نداشته است.
کد خبر: ۸۹۴۵۳۳۱
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدمهدی اسماعیلی در نشست بصیرتی با موضوع آسیب‌های اجتماعی که با حضور بیش از ۸۰ نفر از خواهران بسیجی پایگاه عفاف حوزه بسیج جامعه زنان صدیقه کبری (س) در فاطمیه راه آهن شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی که امروز دامن گیر جامعه ما شده است گفت: این اتفاقات با توجه به تغییر سبک زندگی ایجاد شده است و توصیه‌ها و تاکیدات رهبر انقلاب در موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی به خاطر کم شدن همین آسیب‌های اجتماعی است.
وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب در تلاش برای تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی ما برآمدند هر چند این تغییر از صد سال اخیر رخ داده است، اما در انقلاب اسلامی تلاش آن‌ها با پیشرفت تکنولوژی و بستر فضای مجازی به اوج رسیده است.
اسماعیلی با بیان اینکه همه تلاش دشمنان بر باور و اعتقادات ملت ما تمرکز یافته است گفت: تغییر سبک زندگی ما یعنی تغییر باور‌ها و اعتقادات و اندیشه‌ها و آداب و رسوم ماست که در تمام فعالیت‌های مجازی و رسانه‌ای دشمن این موضوع کاملاً مشهود و ملموس است.
وی با اشاره به برخی شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی در این راستا بیان کرد: ناهنجاری‌های رخ داده در جامعه و آسیب‌های اجتماعی علتش در تغییر سبک زندگی جامعه و افراد آن نهفته است و گرنه جامعه ایرانی اسلامی در گذشته‌ها این مشکلات را کم داشته و حتی برخی را اصلاً نداشته است.
کارشناس سیاسی سپاه شاهرود با بیان اینکه برخی از آسیب‌های اجتماعی امروز ما ناشی از نداشتن اطلاعات کافی از رسانه و فضای مجازی و گرفتار شدن در این گرداب خطرناک است افزود: باید تلاش کرد تا با آگاهی بخشی به جامعه با برگزاری این نشست‌ها بتوانیم سطح آگاهی خانواده‌ها را بالا ببریم و در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی و مقاومت کنیم و ما اثرگذار باشیم.
وی با اشاره به علل آسیب‌های اجتماعی گفت: فقر و بیکاری از مهمترین علل بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و رهبری انقلاب چند سال است که بر این موضوعات تاکید دارند و دولت و مسئولین باید در این راستا تلاش کنند چرا که فقر و بیکاری سبب می‌شود افراد به دنبال کار‌های خلاف قانون بروند و همین آسیب‌های اجتماعی را سبب می‌شود.
وی با اشاره به فضای مجازی و دامن زدن به آسیب‌های اجتماعی گفت: عصر رسانه و فضای مجازی خود عاملی برای بروز اختلافات خانوادگی و بروز ناهنجاری‌های اجتماعی است و باید تلاش کنیم این معضلات با ایجاد بستر مناسبت سواد رسانه‌ای و آگاهسازی جامعه و خانواده‌ها به حداقل برسد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها