طرح بین المللی جایکا در لرستان برگزار شد

طرح بین المللی جایکا با محوریت روند ظرفیت سازی برای اجرای مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع در حوزه آبخیز کارون در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۵۳۶۹
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، جلسه طرح بین المللی جایکا با محوریت روند ظرفیت سازی برای اجرای مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع در حوزه آبخیز کارون با حضور مسوول هماهنگ کننده طرح های جایکا در سازمان جنگلها و مراتع و اعضاء این طرح در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان برگزار شد.

در این جلسه، مسوول هماهنگ کننده طرح آژانس بین‌المللی همکاری ژاپن (جایکا) درسازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهارداشت: ژاپنی‌ها در قالب طرح جایکا، مصمم به اجرای طرح‌های حفاظت از جنگل‌های زاگرس هستند که استان لرستان نیز یکی از این استان هاست.

حسینعلی محمدی، با بیان اینکه این طرح با هدف مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز در زمینه برنامه ریزی فرابخشی به جای برنامه‌ریزی بخشی تهیه شده است، افزود: مدیریت حفظ و احیای جنگل و معیشت مردم برای افزایش درآمد از مهم‌ترین کارهای اجرای این طرح در استان است.

وی بیان داشت اجرای پروژه‌های مهم ملی و بین‌المللی مانند جایکا، زمینه مشارکت مردم در حفظ و حراست از این ظرفیت‌ها و همچنین بهره‌برداری صحیح را فراهم می‌کند.

گفتنی است این طرح قرار است، در استان های چهارمحال وبختیاری، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس، اصفهان و مرکزی اجراء گردد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار