سومین پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی در شهرستان زنجان با معرفی خدمات سازمان و مداخله در موارد ضروری افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۴۵۳۷۲
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: نقش پایگاه های خدمات اجتماعی شناسایی، آگاه سازی عمومی، معرفی خدمات سازمان و مداخله در موارد ضروری می باشد

محمد محمدی افزود: مرکز مداخله در بحرانهای اجتماعی با شناسائی افراد در معرض آسیب و مداخله در شرایط بحرانی آنها ،آسیب پذیری را کاهش داده و تلاش می کند افرادیکه در شهرها و روستاهای مختلف کشور پراکنده اند وبه نوعی در معرض آسیبهای اجتماعی قرار دارندرا شناسایی و مشکلات آنان را برطرف می کنند .

وی اظهار داشت: کودکان خیابانی، کودکان در معرض آزار یا آزار دیده، کودکان بد سرپرست ، کودکان بی سرپرست، کودکان بازمانده از تحصیل ، بچه های طلاق ، کودکان دارای والدین معتاد و کلیه کودکان زیر 6 سال منطقه و سایر افرادی که به نوعی با بحرانهای فردی ، خانوادگی و اجتماعی روبه رو شده اند از گروه های هدف خدمات اجتماعی هستند.

محمدی افراد در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی شامل زنان و دختران در معرض آسیب ، زوجین متقاضی طلاق و افراد فاقد مهارتهای زندگی و کلیه ساکنین سکونتگاه غیر رسمی را از دیگر گروه های هدف این مهم عنوان نمود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: دسترسی برابر به خدمات اجتماعی ، گسترش روحیه خود باوری و خوداتکایی ، ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمانهای غیر دولتی ، کاهش تصدی گری و ارتقاء نقش تسهیلگری دولت ، فراهم کردن زمینه مشارکت مردم و سازمانهای غیر دولتی ، همکاری و هماهنگی درون بخشی و برون بخشی در ارائه خدمات ، اعتماد و حساس سازی مردم و مسئولین در مناطق ، بومی سازی برنامه ها ، استفاده بهنیه از منابع مالی و بهره برداری از برنامه های آموزشی از سیاست های کلی پایگاه خدمات اجتماعی است.

وی توانمند سازی ساکنین سکونتگاههای غیر رسمی ، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی رااز اهداف کلی خدمات اجتماعی بر شمرد و اظهار کرد : آگاهسازی گروههای هدف درجهت شناخت نیازها و مشکلات، آشنایی با منابع موجود، برنامه ریزی و اقدام در جهت رفع مشکلات جامعه مورد تاکید است.

گفتنی است، در حال حاضر 1 پایگاه خدمات اجتماعی در زنجان ، و 1 پایگاه در شهرستان خرمدره تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می نمایند.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات