اسناد پارادایس که نام ابرسرمایه‌داران و سیاستمداران قدر جهان در گریزگاه‌های مالیاتی را افشا می‌کند، اخیراً از سرمایه‌گذاری فرزند ارشد ملکه انگلستان در برمودا خبر داده است.
کد خبر: ۸۹۴۵۴۲۴
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

 


به گزارش خبرگزاری بسیج، بر اساس اسناد موسوم به پارادایس، پرنس چارلز فرزند ارشد ملکه بریتانیا میلیون‌ها پوند در شرکت‌های مختلف معاف از مالیات از جمله شرکت یکی از دوستانش در برمودا سرمایه‌گذاری کرده است.

به نوشته روزنامه گاردین، اخیرا صدها هزار سند جدید از سرمایه‌گذاری ثروتمندان جهان در بهشت‌های مالیاتی یا به عبارت دیگر گریزگاه‌های مالیاتی منتشر شده که نشانه ارتباط آنان با فرارهای بزرگ مالیاتی است. 

پادشاه بعدی بریتانیا، در سال 2007 بخشی از سهام یک شرکت برمودایی را خریداری کرده بود که این سرمایه‌گذاری سود بسیاری برای وی داشت و بر اساس این اسناد معلوم می‌شود، بعد از یک سال سرمایه اولیه سه برابر شده است. 

چند روز پیش از این هم بر اساس اسناد پارادایس معلوم شد الیزابت دوم ملکه بریتانیا معادل 13 میلیون دلار از دارایی‌های شخصی خود را در جزایر کیمن و برمودا سرمایه‌گذاری کرده است. 

اسناد پارادایس که مربوط به بازه زمانی 1950 تا 2016 هستند، جزئیاتی را از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در 19 منطقه معاف از مالیات آنتیگوا، باربودا، باهاماس، باربادوس، برمودا، جزایر کیمن، جزایر کوک، دومینیکا، گرنادا، لابوآن، لبانون، مالت، جزایر مارشال، سنت کیتس و نویس، سنت لوئیسیا، سنت وینسنت، ساموآ، ترینیداد و توباگو و وانوآتو در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

پیش از انتشار اسناد پارادایس، هیچ اطلاعاتی درباره سرمایه‌گذاری‌های خارجی خاندان سلطنتی بریتانیا وجود نداشت. 

ارسال نظرات