شاعران حسینی نقش مهمی در پاسداشت بزرگان دین دارند

رئیس شورای اسلامی شهر مشکین‌دشت گفت: شاعران حسینی در پاسداشت و نگاهداشت یاد شهدا و بزرگان دین نقش شگرفی دارند شعر یک رسانه قدرتمند و تأثیرگذار است که لازم است به‌گونه‌ای نوشته و سروده شود که اثربخش باشد.
کد خبر: ۸۹۴۵۴۶۵
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حمدالله شعبانپور روز چهارشنبه در آیین محفل شعر اربعین توسط شاعران برجسته مشکین‌دشت در دبیرستان شهید رهنمایان این شهر برگزارشد، افزود: شاعران نقش بسزایی در انتقال مفاهیم عاشورا و وقایع کربلا به نسل جوان خواهند داشت.
 
شاعران حسینی نقش مهمی در پاسداشت بزرگان دین دارند
 
وی ادامه داد: در اربعین حسینی مفاهیم و عبارات قابل‌تأمل بسیاری وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها فلسفه وجودی حماسه حسینی است.
 
شعبانپور با اشاره به اینکه سالار و سرور شهیدان کربلا وجود مبارکش را برای هدایت و رهایی جاهلان از گمراهی اهدا کرده است، اظهار داشت: لازم است فلسفه وجودی اربعین که عشق، ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی اباعبدالله حسین (ع) است را زنده نگه داشت و روشنگری و آگاهی بخشی به نسل جوان ترویج یابد.
 
وی گفت: در حماسه اربعین حسینی درس‌ها و پیام‌های بسیاری نهفته است که شاعران می‌توانند با اشعار بسیار زیبا، بی بدیل و بی نظیر در ماندگاری حادثه کربلا ایفا می‌کند.
شعبانپور اربعین را الگویی زینبی برای زنان دانست و گفت: زنان و دختران وظیفه‌دارند با حفظ حجاب ادامه‌دهنده راه حضرت زینب (ع) و پیرو مکتب اهل‌بیت باشند و بایستی در فلسفه وجودی حماسه عاشورا و وقایع کربلا تأمل و تفکر ویژه‌ای صورت گیرد.
 
رییس شورای اسلامی شهر مشکین دشت اظهار داشت: زنان نقش موثر و بی بدیلی در انتقال مفاهیم و پیام عاشورا به جامعه دارند و تببین رسالت و نقش زنان با توجه به جایگاه آنان در خانواده و اجتماع در انتقال پیام قیام عاشورا یکی از مهمترین وظایفی است که عمل به آن امری ضروری قلمداد می‌شود.
 
این آیین که با حضور دانش آموزان و مسئولان مشکین دشت برگزار شد، تعدادی از شاعران به قرائت اشعاری در ارتباط با عاشورا پرداختند.
 
منبع:ایرنا
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار