خبرگزاری بسیج: در طرح بسیج همگام با کشاورز، کشاورزان بدون اینکه تغییری در میزان بهره مندی از آب، کود و سم داشته باشند، تنها با مدیریت بهتر مزرعه و راهنمایی های مربی بسیج مهندسین کشاورزی، عملکرد بهتری داشتند.
کد خبر: ۸۹۴۵۴۷۸
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ علی رعیت خاکی، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران گفت: رمز پیروزی جمهوری اسلامی ایران در جنگ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و توجه به توان و ظرفیت های بومی است و همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند، مبنای اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی و استحکام بنیه درونی اقتصاد است که بخش اعظمی از آن مربوط به بخش کشاورزی است.

وی، عرصه اقتصادی را عرصه ای دانست که امروز برای کمک به نظام اسلامی، سپاه و بسیج حتما باید به این عرصه ورود پیدا کنند. این مقام مسئول، با بیان اینکه مغفول بودن بخش کشاورزی از موضوعاتی است که همه ما را رنج می دهد، اظهار داشت: برای ما خیلی مهم بود که در استان تهران به عنوان یکی از شهرستان های پایلوت بتوانیم این کار (طرح همگام با کشاورز) را دنبال کنیم.

خاکی با اشاره به استقبال خوب کشاورزان از بسیج همگام با کشاورز، تصریح کرد: تقریبا ۸۰ کشاورز پیشوایی با بیش از ۲ هزار هکتار زمین زراعی در این طرح شرکت کردند.

وی با اشاره به شبکه سازی ۳۰ روستای شهرستان پیشوا گفت: طرح بسیج همگام با کشاورز تاکنون در ۲۰ روستای این شهرستان به صورت کامل اجرایی شده است و بحمدالله نتیجه حاصل شده از حد انتظار مطلوب تر بوده است.

خاکی اضافه کرد: پیش از اجرای این طرح مد نظر ما این بود که اگر ۱۰۰ کیلو در هکتار میزان زراعت افزایش عملکرد یابد، نشانه موفقیت آمیز بودن این طرح است، اما در عمل تا ۴ تن در هکتار هم افزایش عملکرد را داشتیم و در برخی از زمین ها عملکرد تا ۲ برابر افزایش داشته است.

 

ارسال نظرات