فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل گفت: برنامه های ارزشمند که فقط سالیانه یک بار به صورت پرشور در سطح استان برگزار می شود بایستی کامل پخش شده و نسبت به این برنامه ها در رسانه ملی ارزش گذاری شود و صدا و سیمای اردبیل از کارشناسان اقتصاد مقاومتی در بخش های ویژه خبر و گفتگوهای ویژه خبری استفاده کند.
کد خبر: ۸۹۴۵۵۴۵
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴

ارزش گذاری به برنامه های ارزشی در اولویت کارهای صدا و سیما باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار پاسدار جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل عصر امروز در جلسه هم اندیشی فرماندهان سپاه استان و مدیران صدا و سیمای اردبیل با تاکید بر اینکه صدا و سیما در ارائه برنامه برای مخاطبان باید اغنایی و ایجابی عمل کند تصریح کرد: صدا و سیما برای همه گروههایی است که عشق به اسلام و نظام و وطن دارند، بنابراین همه گروهها باید خود را در صدا و سیما ببینند و تفاوتی بین آنها نباشد چرا که همه درون یک نظام و برای یک هدف کار می کنند.

وی گفت: به دلیل ضرورت های انقلاب و رهنمودهای امام و رهبری این نشست ها و جلسات برگزار می شود و امروز اگر شاهد برگزاری تجمع عاشورایی در استان هستیم بیش از 90 درصد کارها به عهده صدا و سیما بوده است.

بابازده ادامه داد: انتظار ما از صدا و سیما این است که فعالیت های بسیج و سپاه از جمله برنامه های فرهنگی ، اقتصاد مقاومتی و برنامه های ارزشی در زمان پخش بیشتر از 30 ثانیه باشد و این زمان برای برنامه های ارزشی مجموعه سپاه کافی نمی باشد.

وی افزود: از برنامه های ارزشی به مانند سرودهای انقلابی، آهنگ ها و نماهنگ های تولیدی توسط بسیجیان و برنامه های انقلابی استفاده شود زیرا این سرودها و آهنگ ها عشق به وطن و اسلام را در دنیای موسیقی  نشان می دهند و بیشتر موسیقی هایی که پخش یا در حال پخش می باشند حس وطن دوستی، انقلابی و عشق به اسلام در آنها دیده نمی شود که باید همایش های بزرگی به جهت ارج نهادن به افرادی که قدم در راه انقلاب و اسلام گذاشته اند برگزار شود.

سردار بابازاده با تاکید بر اینکه سپاه ادعای این را ندارد که بیشتر از سایر نهادها دیده شود تصریح کرد: اما بسیج مردمی که متشکل از فرزندان همه نیروهای مسول و غیرمسئول و آحاد مردم این نظام است در 22 محور فرهنگی، اقتصادی، ورزشی، اجتماعی، عمران و آبادانی این مرز و بوم تلاش شبانه روزی دارد و نباید فعالیتهای این قشر مردمی نادیده گرفته شود.

وی به نمونه ای از فعالیت عمرانی بسیج اشاره کرد و گفت: اگر سپاه در کل استان 125 هزار مترمربع فضا برای خود دارد بیش از 250 هزار مترمربع فقط فضای ورزشی برای جوانان این استان ساخته است که در نوع خود بی نظیر است و باید مردم در جریان این تلاشها قرار گیرند.

فرمانده سپاه استان اردبیل نیروهای شاغل در صدا و سیمای مرکز اردبیل را مجموعه ای از نیروهای مخلص، بسیجی، ارزشی برشمرد و گفت: حضور کارکنان صدا و سیما در عرصه های سازندگی و انعکاس عملکرد بسیج نمونه مثال زدنی در کشور است و باید با تجهیز و ایجاد انگیزه در این نیروها زمینه فعالیت آنها را بیش از پیش فراهم کنیم و در این رابطه سپاه آماده هرگونه همکاری و کمک به صدا و سیماست.

سردار بابازاده انعکاس پیام مخاطبان و درخواست مردم از مسئولان برای رسیدگی به مشکلاتشان از بخشهای مختلف خبری را کاری ارزشمند دانست و گفت: وقتی مردم صدای خود را از رسانه می شنوند، به آن اعتماد می کنند چراکه رسانه را از خود می دانند و این نمونه ای از ایجاد پل ارتباطی بین مردم و نظام است که باید تقویت شود.

وی یاد آور شد، برنامه های ارزشمند که فقط سالیانه یک بار به صورت پرشور در سطح استان برگزار می شود بایستی کامل پخش شده و نسبت به این برنامه ها در رسانه ملی ارزش گذاری شود.

و ادامه داد: توجه به همه شهرستان ها باید جز ضروریات صدا و سیمای مرکز اردبیل باشد و فقط شهرستان های خاص را مورد توجه قرار ندهند و از ظریفت های بومی و محلی و نهاد های نظام و انقلاب در تمامی شهرستان ها در پخش برنامه ها استفاده شود.

سردار بابازاده با اشاره به پخش برنامه های هفته بسیج دانش آموزی و راهپیمایی روز 13 آبان علیه استکبار جهانی توسط صدا سیما قدردانی کرد و گفت: الحمدالله حضور مردم انقلابی و ولایتمدار اردبیل در راهپیمایی 13 آبان بسیار خوب بود و مردم بازهم به رهبری خود لبیک گفتند و پاسخ یاوه گویی های استکبار و دشمنان ایران و اسلام را دادند و صدا و سیما زمان مناسبی برای راهپیمایی و هفته بسیج برای پخش برنامه گذاشته بود ولی باید شاهد حضور دانش آموزان بیشتر و پرشور در این مراسم ملی می بودیم چرا آینده این انقلاب و مملکت را همین دانش آموزان خواهند ساخت و باید روحیه انقلابی گری در آنها از حضور در این مراسمات ایجاد شود.

وی افراد مومن، متدین و انقلابی را در اردبیل بسیار شمرد و تاکید داشت، چهره های انقلاب و افراد زیادی داریم که تا کنون حتی اسمی از آنها در رسانه ملی برده نشده است و ما باید با به عرصه آوردن این عزیزان که واقعا مردمان ارزشی هستند در برنامه های صدا و سیما به دنیا معرفی کنیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) یاد آور رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس شد و خاطر نشان کرد: کار غلط از هر طرف باشد غلط و کار درست از هرطرف باشد درست است لذا از باب خاطر خداوند متعال به شهدا ارزش گذاری کنیم چرا که رسانه ملی جایگاه بزرگی دارد و ابتکار و خلاقیت نسبت به برنامه های روزمره و خصوصیات برنامه های دفاع مقدس را تقویت کنند.

بابازده برنامه های اقتصادی مقاومتی را یکی از برنامه ها و حرکت مهم سپاه پاسداران و بسیج دانست و افزود: صدا و سیمای اردبیل از کارشناسان اقتصاد مقاومتی در بخش های ویژه خبر و گفتگوهای ویژه خبری استفاده کند چرا که اقتصاد مقاومتی ادبیات و مصداق های ویژه ای دارد و قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی به دور از کارهای روزمزه اداری و بالاتر از آن است که این  موضوع را باید به معنای واقعی معرفی کرد.

ارسال نظرات