رئیس امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:
تاکنون بازی‌های خطرناکی که لطمات جدی به جا می‌گذارد، در زنجان مشاهده نشده و اگر مردم با چنین مواردی مواجه شدند حتما به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اطلاع دهند.
کد خبر: ۸۹۴۵۵۵۰
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به اهمیت بازی‌های رایانه‌ای و درگیری فکری خانواده‌ها و نوجوانان در این مقوله، اداره کل فرهنگ و ارشاد به عنوان نهاد متولی ساماندهی این بازی‌ها، عصر دیروز اقدام به بازدید از مراکز عرضه بازی‌های رایانه‌ای کرده و بازی‌های غیرمجاز را توقیف نمود.

معراج کرمی، با اعلام آخرین هشدار به عرضه‌کنندگان چنین بازی‌هایی، افزود: بعد از این در صورت مشاهده چنین مواردی، برخورد جدی‌تری با عوامل عرضه صورت می‌گیرد.

وی از شهروندان خواست فقط بازی‌هایی که دارای هولوگرام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هستند را خریداری کنند و بازی‌های فاقد این هولوگرام را غیرمجاز خواند.

رئیس امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجانتصریح کرد: افرادی هستند که آگاهانه یا ناآگاهانه اقدام به عرضه و توزیع بازی‌های غیرمجاز می‌کنند و نمی‌دانند این بازی‌ها چه مشکلات روحی و روانی برای نوجوانان و استفاده‌کنندگان از این بازی‌ها ایجاد می‌کند.

کرمی گفت:متولی تعیین مجاز یا غیرمجاز بودن بازی‌ها را بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دانست که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارد.

وی افزود: بازی‌های غیرمجاز منجر به ایجاد اختلال‌های رفتاری و روان‌پریشی در میان کودکان و نوجوانان می‌شود و بر همین اساس از همه عرضه‌کنندگان بازی‌های رایانه‌ای درخواست داریم که از توزیع موارد غیرمجاز جدا خودداری نمایند.

رئیس امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با ابراز خرسندی از عدم وجود بازی‌های خطرناک در استان زنجان، تصریح کرد: تاکنون بازی‌های خطرناکی که لطمات جدی به جا می‌گذارد، در زنجان مشاهده نشده و اگر مردم با چنین مواردی مواجه شدند حتما به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اطلاع دهند.

ارسال نظرات