نصب پلاک شناسه آسانسوردر کابین آسانسورها از ابتدای سالجاری اجباری می باشد، و تنها آسانسورهایی که در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور موفق به اخذ تأییدیه ایمنی شده اند می توانند دارای شناسنامه از سامانه باشند.
کد خبر: ۸۹۴۵۵۶۰
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل استاندارد استان زنجان گفت: با توجه به اجباری بودن اخذ گواهی بازرسی آسانسورهای برقی، امکان استعلام پیامکی وضعیت این گواهینامه ها فراهم شده است.

 داود کارگرزاده با بیان اینکه نصب پلاک شناسه آسانسوردر کابین آسانسورها از ابتدای سالجاری اجباری می باشد، افزود: تنها آسانسورهایی که در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور موفق به اخذ تأییدیه ایمنی شده اند می توانند دارای شناسنامه از سامانه باشند.

وی اظهار داشت: شهروندان می توانند با ارسال شناسه ملی آسانسور به سامانه 10001517 از اطلاعاتی مانند نام شرکت نصاب، نام شرکت بازرسی‌کننده، تاریخ آخرین تاییدیه بازرسی آسانسور و تاریخ انقضای آخرین گواهینامه بازرسی آسانسور خود آگاه شوند.

کارگرزاده  تصریح کرد: صدور پایان کار در شهرداری های استان زنجان منوط به داشتن گواهی بازرسی آسانسور و نامه اداره کل استاندارد استان می باشد که به دلیل استفاده مداوم از این آسانسورها انتظار می رود مالکان و مدیران ساختمانهای دارای آساننسورمی بایستی نسبت به استانداردسازی و بازرسی ادواری آسانسورهای خود اقدام کنند.

کارگرزاده خاطر نشان ساخت: در صورت عدم انجام سرویس، نگهداری مستمر و بازرسی ادواری سالانه، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان های دارای آسانسوراست .

مدیر کل استاندارد استان زنجان خاطر نشان ساخت: شهروندان می‌توانند در صورت نارضایتی از عملکرد شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران، مراتب را به صورت کتبی و یا با از طریق سامانه تلفنی 1517  به اداره کل استاندارد استان زنجان اطلاع دهند.

ارسال نظرات