نایب رییس اتاق ایران عنوان کرد: شاخص‌های نشان می‌دهد که سرانه درآمد در لرستان نصف سرانه درآمد در کشور است و ابن امر توان اقتصادی استان را کاهش داده است.
کد خبر: ۸۹۴۵۶۰۰
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،حسین سلاحورزی در جلسه شورای سیاست‌گذاری اقتصاد مقاومتی که در اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: بهبود فضای کسب‌وکار برای استان ما باید در اولویت باشد و دستورالعملی که از بهار سال ۹۶ تدوین‌شده است نشان می‌دهد که سه مشکل اصلی برای بهبود فضای کسب‌وکار در لرستان وجود دارد.

وی شواری تأمین منابع مالی بانک‌ها را از جمله این مشکلات برشمرد و گفت: مشکلاتی دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که باید بررسی شود.

نایب رییس اتاق ایران با بیان اینکه مشکل موجود در بین دستگاه‌ها در خصوص مشکلات فضای کسب‌وکار و ترس از بازرسی است، عنوان کرد: شاخص‌های نشان می‌دهد که سرانه درآمد در لرستان نصف سرانه درآمد در کشور است و ابن امر توان اقتصادی استان را کاهش داده است.

وی افزود: با وجود این ناتوانی در موضوعات اقتصادی نباید توقع وصول صددرصدی مالیات وجود داشته باشد چراکه این امر سبب ایجاد فشار به شرکت‌ها می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی لرستان  با اشاره به صدور کارت بازرگانی، یادآور شد: کارت بازرگانی برای افرادی که صادرات و واردات می‌کنند صادر می‌شود و دارای ضوابطی است.

سلاحورزی گفت: برخی از افراد این کارت را می‌گیرند و آن را اجاره می‌دهند و زمانی که به ما برای اخذ این کارت مراجعه می‌کنند ابتدا برای شناخت چنین افرادی بررسی‌هایی انجام می‌شود.

وی گفت: برخی از ما به خاطر صادر نکردن این کارت شکایت می‌کنند و این در حالی است که کسی که این کارت را دریافت می‌کند تعهداتی می‌دهد و درصورتی‌که به این تعهدات عمل نکند کارت او باطل می‌شود.

نایب‌رییس اتاق ایران با اشاره به ممنوع‌الخروجی بدهکاران مالیاتی، یادآور شد: برخی از ممنوع‌الخروجی‌هایی که انجام‌شده به دلیل مبالغ خیلی کمی است که درخواست داریم به آن رسیدگی شود.

سلاحورزی افزود: در خصوص توقیف اموال و مکان برخی واحدهای بدهکار بهتر است تجدیدنظر شود، چراکه برخی واحدها فعال هستند و به دلیل صدور این رأی دچار اختلال می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات