رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بناب خبر داد؛
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بناب در هفدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان از اختصاص 40 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات برای بخش مشاغل خانگی در سطح استان خبر داد
کد خبر: ۸۹۴۵۶۶۵
|
۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صمد اخلاصی از اختصاص 40 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات برای بخش مشاغل خانگی در سطح استان خبر داد و  اظهار داشت: این رقم در سال گذشته 5 میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل 8 برابر افزایش یافته است.

وی افزود: قرار است این تسهیلات از طریق بانک‌های ملی، مسکن، صادرات و تجارت به عنوان بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شود.

اخلاصی اذعان کرد: برخلاف سیستم سال 95 که پرداخت این تسهیلات شناور بود، در این دوره اعتبارات بر اساس جمعیت شهرستان، نرخ بیکاری و عملکرد شهرستان در زمینه جذب اعتبارات سال 1394 پرداخت شود و اگر شهرستانی در زمان مقرر نتواند تسهیلات خود را جذب کند، در ادامه پرداخت تسهیلات به صورت شناور خواهد بود.

وی رقم اعتبارات سال 94 شهرستان بناب در این بخش 748 میلیون تومان بود که 100 درصد جذب شده است، ولی در سامانه 87 درصد نشان می‌دهد که از بانک های عامل انتظار داریم نسبت به ثبت آن اقدام کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بناب در ادامه سخنان خود با اشاره به سیاست‌های دولت در خصوص اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) به عنوان یکی از طرح‌های اشتغالزای دولت گفت: این طرح تحت عنوان توسعه رشته‌های منتخب در برنامه اشتغال فراگیر96 دیده شده است که دستورالعمل آن هفته گذشته از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان‌ها ابلاغ شده است.

اخلاصی همچنین اذعان کرد: برای اجرای این طرح 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده که به کل کشور اختصاص یافته است.

ارسال نظرات