امام جمعه یونسی:

مسئولان عهد شکنی نکنید/ حل مشکل مردم وظیفه مسئولان است

امام جمعه یونسی به بد قولی مسئولان پرداخت و این را مصداق بارز عهد شکنی دانست و گفت: مسئولان وعده‌ای که می‌دهند اجرایی کنند و اگر قابلیت اجرا ندارد وعده ندهند.
کد خبر: ۸۹۴۵۷۰۷
|
۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام سید محمدحسن سجادی زاده در نهمین شورای ادراری شهرستان بجستان که در محل هئیت ابوالفضلی شهر یونسی برگزار شد، اظهار کرد: حدیث معروفی از امام حسن عسکری که در وصف اربعین آمده و بار‌ها شنیدیم، نشانه مومن بر پنج چیز است. اول قرائت بلند بسم الله الرحمن الرحیم” بسم الله صرف به غذا خوردن نیست و در همه جا و در همه کار‌ها باید با صدای بلند با یاد خدا آغاز کرد”، سجده بر خاک دومین نشانه مومن است که خضوع و خشوع بنده در برابر خداوند را نشان می‌دهد. سومین نشانه مومن انگشتر به دست راست کردن و نشانه دیگر مومن اقامه ۵۱ رکعت نماز در طول شبانه روز است.

ادامه داد: آخرین نشانه مومن خواندن زیارت اربعین است، عصاره انبیا و اولیا می‌شود سید الشهدا و ستون ولایت زیارت اربعین است، برخی از جاهلان به اربعین حمله می‌کنند و به می‌خواهند القا کنند که مراسم اربعین جایگزین حج است.

وی به عهد و وفاداری به عهد پرداخت و از عهد شکنی مسئولان گفت و گفت: در قرآن به این اشاره شده است حتی اگر عهدی با دشمن میبندید به عهد خود وفادار باشید و البته همان خدا می‌گوید اگر عهد شکنی کردند دیگر آن عهد معنایی ندارد.

امام جمعه یونسی به بد قولی مسئولان پرداخت و این را مصداق بارز عهد شکنی دانست و اذعان کرد: مسئولان وعده‌ای که میدهند اجرایی کنند و اگر قابلیت اجرا ندارد وعده ندهند، در بخش یونسی همه مطلع هستند بار‌ها وعده‌هایی برای برطرف کردن کالشور داده شده است، ولی متاسفانه اقدامی برای باز گشایی این کال صورت نگرفته، حال سوالی که پیش می‌آید این است که اگر باز میشود چرا باز نمی‌کنید و اگر باز نمیشود پس چرا قول میدهید.

حجت الاسلام سجادی زاده به شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد اشتغال پرداخت و تصریح کرد: گاوداری در حاشیه شهر درست شده و، چون پروانه ندارند تسهیلات به این‌ها تعلق نمیگیرد و اگر خواسته باشند در داخل محدوده ساخت که مجوز بهداشتی داده نمیشود و در خارج از شهر هم خدمات به این‌ها ارائه نمی‌شود، مسئولان وظیفیشان است تا مشکل مردم را حل کنند.

بخشدار یونسی در ادامه نشست شورای ادرای بجستان به ارائه گزارش کاری از اقدامات دولت در بخش یونسی پرداخت و خاطر نشان کرد: الحمد الله به همت نظام و دولت در حوزه آب شرب ما توانستیم ۱۰۰ درصد روستا‌های بخش یو نسی را از نعمت آب شرب سالم برخوردار کنیم و در حوزه راه و آسفالت معابر اقدامات خوبی رخ داده است و در حوزه راه روستایی تنها دو کیلومتر راه خاکی وجود دارد که با آسفالت این دو کیلو متر دیگر در بخش یونسی راه خاکی روستایی نخواهیم داشت.

مهدی گلچین به قول‌هایی که به مردم بخش یونسی داده بود پرداخت و گفت: ما بدو ورود به بخش یونسی چند قول دادیم که الحمدالله وبا همت مسئولان شهرستان جامع عمل بر آن پوشیده شده و کم کم شاهد بهره بری آن هستیم، بحث گازرسانی روستا‌های حاشیه کویر مطرح بود که اقدامات صورت گرفت و ان شالله به همین زودی گاز دار خواهند شد، آب شرب شهر یونسی قولی داده شد که به مرحله انتقال آب رسیدیم، جاده روستای فخر آباد به بجستان که اکثرا شاهد تکمیل آن بودند و جذب قیر رایگان برای معابر روستایی از اقداماتی بود که در راستای تحقق قول‌هایی که داده شده بود به مرحله اجرا رسید.

محمدرضا کاظمیان رئیس شورای یونسی سخنران بعداز این نشست بود که به روند انتخاب حمید زارع حسینی به عنوان شهردار پرداخت و از اهداف شورای پنجم یونسی گفت و مشکل بیست ساله ۴۵ نفر از اهالی این روستا که خانه‌ها و املاکشان در طرح به دهیاری وقت واگذار کرده بودند و بعد از حدود ۲۰ سال هنوز بلا تکلیف و به دنبال زمینی جایگزین ملک اولیه خود که بیش از ۷۰ درصد در طرح تعریض معابر رفته است؛ تشریح کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار