فرمانده سپاه استان البرز از موکب امام حسن مجتبی(ع) در کربلا بازدید کرد

سردار سید یوسف مولایی فرمانده سپاه استان البرز در سفر زیارتی خود به کربلا در ایام اربعین حسینی موکب استان بازدید و در جریان کارها و خدمات‌رسانی به زائران البرزی اربعین حسینی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۴۵۷۳۷
|
۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار سید یوسف مولایی فرمانده سپاه استان البرز از روند فعالیت‌های موکب امام حسن مجتبی(ع) بازدید و با مسئولان این موکب دیدار و گفت‌وگو کرد.

 در این دیدار سردار مولایی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به زوار امام حسین (ع) باید به‌ صورت مردمی دنبال شود، اظهار داشت: همان‌طور که در موکب امام حسن مجتبی(ع) نیز از مشارکت‌های مردمی استفاده‌ شده همچنان این کار نیز باید به‌صورت مردمی دنبال شود.

 وی با اشاره به اینکه اربعین نیز نیازمند مفهوم شناسی است تصریح کرد: اربعین معنای مقدسی دارد و در لغات نیز فراوان روی چهل تاکید شده است حضرت موسی(ع) چهل روز چله‌نشینی داشت و اینها اسراری است که در عدد چهل وجود دارد. مراد از اربعین اما چهل روز بعد از حادثه عاشورا است که به آن اربعین اطلاق می‌شود.

 فرمانده سپاه استان البرز گفت: اگر کسی در عرصه قیام امام حسین(ع) وارد کرد باید خودش را آماده شکنجه و شهادت نیز بکند، شهادت طلبی در زیارت اربعین جایگاه ویژه‌ای دارد تثبیت هویت فردی در قالب هویت شیعه بسیار حائز اهمیت است و این هویت با گزاره‌هایی مطرح شده است.

 در پایان سردار مولایی در فضایی صمیمی با زائرین امام حسین(ع) و موکب‌داران دیدار و گفتگو کرده و به آنان خسته‌نباشید و خداقوت گفت.

 

 

 

 

خبرنگار اعزامی : سیده ساجده قریشی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار