خبرهای داغ:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در نشست هماهنگی گرامیداشت ۲۶ آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد و ۸ آذر سالروز آزادسازی بستان با اعلام مصوبات این نشست، گفت: برخی از مصوبات گرامیداشت این مناسبت در سال گذشته اجرایی نشده است؛ بنابراین همه دستگاه‌ها و نهادهایی هم که نمی‌توانند مصوبات را پیاده و اجرایی کنند به ما بگویند که توانایی آن را ندارند.
کد خبر: ۸۹۴۵۷۴۸
|
۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲

محمدصادق کریمی‌کیا، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در نشست هماهنگی گرامیداشت ۲۶ آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد و ۸ آذر سالروز آزادسازی بستان که امروز ۱۶ آبان ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه استان خوزستان مصداق حقیقی مقاومت، ایثار و شهادت است، گفت: در حال حاضر فضای استان کاملاً با شرایط اولیه امام حسین(ع) هماهنگ شده است. استان خوزستان از لحاظ هماهنگی و مدیریت ورود و خروج زائران موفق عمل کرده با وجود آنکه خیلی حمایت اعتباری ملی از استان نشده است.

 

وی با بیان اینکه دو رویداد مهم شکست حصر سوسنگرد و آزادسازی بستان نباید به دست فراموشی سپرده شود اگرچه زمان زیادی از آن گذشته است، گفت: همت‌ها،‌ تلاش‌ها و رشادت‌های هم‌وطنان و شهدا بر هیچ کس پوشیده نیست و باید این ارزش‌ها نگاه داشته شوند چرا که ارزش‌ها هویت ما را می‌سازند. اگر هم اکنون هم در برابر هجمه‌های دشمنان همچنان ایستادگی می‌کنیم به برکت رشادت‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

 

کریمی‌کیا با بیان اینکه بر اساس گفته فرمانده بسیج دشت‌آزادگان برخی از مصوبات سال گذشته اجرایی نشده است، گفت: این صحبت را قبول دارم؛ البته این راه هم بگویم که دستگاه‌های اجرایی در مضیقه اعتباری هستند اما ایرادی که به مجموعه ادارات وارد است آن است که مدیریت اجرای اعتباری ندارند، می‌شود با اعتبارات کم‌تر برنامه‌های کیفی‌تری برگزار کرد. همه دستگاه‌ها و نهادهایی هم که نمی‌توانند مصوبات را پیاده و اجرایی کنند به ما بگویند که توانایی آن را ندارند.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان تأکید کرد: باید مصوبات این جلسات به درون جامعه وارد شود، مردم باید از رویداد‌های فرهنگی و اجتماعی مطلع شوند چرا که این مناسبت‌ها دارای پیش‌زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند و خیلی خوشایند نیست که در محدوده جلسات دولتی قرار بگیرند. همچنین این مناسبت مهم و بزرگ نباید تحت شعاع مراسم اربعین قرار گیرد.

 

وی بیان کرد: در زمینه اعتبارات باید بگویم که برای مناسبت‌های این چنینی در استان ردیف اعتباری در بودجه مشخص نشده است و ما مجبوریم از طریق دیگری این اعتبارات را تأمین کنیم، البته استان خوزستان با وجود برخورداری از شرکت‌های صنعتی و اقتصادی بزرگ تاکنون توانسته این اعتبارات را فراهم کند و آنها هم همیشه با ما همکاری داشته‌اند.

 

کریمی‌کیا به بیان مصوبات این نشست پرداخت و گفت: بر اساس نیازهای موجود امسال پوشش خبری این رویداد از سوی صدا و سیما خوزستان صورت گیرد. همچنین تأمین اسکان مهمانان حاضر در این مراسم به عهده اداره‌کل ورزش و جوانان باشد. شهرداری اهواز تبلیغات محیطی را بر عهده بگیرد. اعتبار کارت‌های هدیه را ملی حفاری تقبل کند و فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۴ آبان در هویزه همایش یادمان ولایت را برگزار خواهد کرد.

 

همچنین سرهنگ حمدی‌ صخری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دشت‌آزادگان در این جلسه با بیان اینکه سوسنگرد اولین شهری بود که به اشغال نیروهای بعثی در آمد و اولین شهری بود که از دست آنها آزاد شد، گفت: دوازده برنامه به مناسبت این رویداد بزرگ تدوین شده که برگزاری یادواره شهدا، شب شعر مقاومت، گرامیداشت مقام رزمندگان حاضر در آن عملیات، گرامیداشت سردار حبیب شریفی اولین فرمانده سپاه سوسنگرد و جمعی از بسیجیان و مسئولان هیئات مذهبی، رژه نیروهای مسلح از جمله برنامه‌هایی است که برای این مناسبت تدارک دیده شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها