جاماندگان اربعین حسینی شاهرود با طی مسافت حرم تا حرم شهدای این شهر با عاشقان حسینی در کربلا همراه شدند.
کد خبر: ۸۹۴۵۷۶۱
|
۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در سالروز اربعین سرور و سالار شهیدان عالم، جاماندگان این مسیر عشق با حرکت از گلزار شهدا شاهرود تا حرم شهدای گمنام در ارتفاعات این شهر خود را همراه با شهدا در اربعین حاضر کردند.
در این مراسم که با زیارت عاشورا و نواختن موزیک گروه رزم نوازان تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان شاهرود آغاز شد، شرکت کنندگان از زن و مرد و پیر و جوان و کودک با حرکت از گلزار مطهر شهدای شاهرود به یاد پیاده‌های مسیر اربعین در کربلا، تا حرم شهدای گمنام در ارتفاعات این شهر را طی نمودند.
در این مسیر عاشقان اباعبدالله با برپایی موکب پذیرایی از عاشقان و جاماندگان اربعین حسینی پذیرایی نمودند.
این موکب‌ها به همت دانشگاه صنعتی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ورزش و جوانان، بسیج ورزشکاران، بسیج دانش آموزی، انجمن اسلامی دانش آموزان، آموزش و پرورش شهرستان، بسیج مساجد و محلات، گردان کربلا و حرم شهدای گمنام برپا شد و از پیاده روران اربعین حسینی پذیرایی به عمل آمد.
نکته حائز اهمیت در این برنامه حضور پرشور نونهالان و نوجوانان به همراه خانواده هایشان بود که بر فضای معنوی این برنامه افزوده بود و نشان می‌داد خون اباعبدالله الحسین (ع) در رگ نسل‌های این کشور جاری است و ادامه دهندگان راه حسینی آماده اند تا جان خود فدای دین و مکتب و آرمان‌های اسلام ناب برای تحقق تمدن بزرگ اسلامی کنند.
در موکب‌ها نیز جوانان و نوجوانان حاضر و بنای برپایی این موکب‌ها نیز همین نوجوان و جوانان بودند که به عشق سالار شهیدان این موکب‌ها را آماده و از دل و جان از شرکت کنندگان پذیرایی می‌کردند و شوق و شور وصف ناشدنی در آن‌ها موج می‌زد.
این جمعیت با هر سن، جنسیت و گرایشی که داشتند با اتحاد و وحدت همراه با زائران پیاده کربلا در روز اربعین آمده بودند تا بگویند راه عاشورا و اربعین کور نشدنی است و این پیاده روی به فتح قدس و ایجاد تمدن جهانی اسلامی به رهبری امام زمان (عج) خواهد انجامید، ان شا الله
ارسال نظرات
پر بیننده ها