خبرهای داغ:
یکی از وعاظ تبریزی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تبریز، زندگی امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا را برای جامعه انسانی نجات‌بخش و حرکت به سمت مسیر حق عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۴۵۸۲۹
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام بلاغی گفت: امام حسین(ع) دارای شخصیتی عظیم است و شاید بتوان گفت تنها شخصی است که همه نسبت به ایشان عشق و محبت دارند.

وی با بیان اینکه عمر دنیوی امام حسین(ع) کوتاه بود ولی عظمت و برکت آن بسیار بزرگ بود،گفت: عظمتی که امروزه امام حسین(ع) دارد برجسته و قابل تامل است.

حجت الاسلام بلاغی با اشاره به عزاداری ادیان مختلف در ایران برای امام حسین(ع)، بیان کرد: در عزاداری سیدالشهدا زرتشتیان هم حضور داشتند و معتقد بودند که ایشان مختص مسلمانان نیست بلکه برای هر فردی معتقد به آزادی است از این رو باید عزاداری امام حسین(ع) را به جای آورد.

وی اذعان داشت: در طرح پیاده‌روی اربعین مسیحیان و اهل سنت‌ زیادی حضور داشتند که معتقد بودند مانند امام حسین(ع) در هیچ دین و مذهبی وجود ندارد.

حجت الاسلام بلاغی، سیره عملی، اخلاقی، تقوا، مروت و جوانمردی، زهد و تقوای امام حسین(ع) را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: همه امام حسین(ع) را غالباً با عاشورا می‌شناسند در حالی که باید خصوصیات رفتاری و کرداری ایشان را که لازمه وضعیت حال جامعه است را مطرح کرد تا برای عملیاتی کردن آن در جامعه تلاش شود.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) دارای خصوصیات آزادگی است و سفینه نجات برای مردم است و خصوصیات رفتاری ایشان انقلابی بوده و محدود به یک دین و مذهب نیست.

این عالم تبریزی با تاکید به اینکه تواضع، مهربانی، خوش‌خلقی از صفات بارز امام حسین(ع) است، ادامه داد: اگر دنبال راه سعادت و نجات هستیم باید به درستی دست اهل بیت(ع) را گرفته و تمام اعمال و شئونات اسلامی به تأسی از اهل بیت(ع) امجام شود،امام حسین(ع) را فقط در محرم خلاصه نکنیم و بعد از یک ماه عزاداری به کل فراموش شود.

ارسال نظرات