خبرهای داغ:
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به دخالت های عربستان در مسائل داخلی کشورهای منطقه و سخنان مقامات آن کشور علیه کشورمان گفت: قرارگرفتن در کنار رژیم غاصب صهونیستی ننگی بزرگ برای آل سعود بوده و در راستای تامین منافع شوم نظام سلطه است.
کد خبر: ۸۹۴۵۸۴۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: حکام سعودی با دخالت در امور داخلی کشورها از جمله لبنان و وادار کردن نخست وزیر آن به استعفا درصدد ایجاد تفرقه و جنگ داخلی در این کشور است.
وی ادامه داد: آل سعود به دنبال ایجاد مشکلات و ضربه زدن به اتحاد ملی مردم لبنان بوده لیکن با درایت دولت، مردم و وجود حزب الله لبنان، توطئه هدایت شده از سوی آمریکا و رژیم صهونیستی برای شکست جبهه مقاومت در منطقه، شکست خواهد خورد.
حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: فروش سلاح به عربستان توسط آمریکا و غرب برای رونق بخشیدن به کارخانه های اسلحه سازی به قیمت ریخته شدن خون ملت ها و مردم مظلوم منطقه از جمله یمن است.
امام جمعه مراغه با اشاره به اتهام زنی مقامات سعودی در خصوص دخالت ایران در کشورهای منطقه گفت: این اتهام زنی ها واهی بوده و حضور کشورمان در کشورهای عراق و سوریه به صورت مستشاری و به دعوت رسمی مردم و دولت این کشورها بوده که موجبات شکست داعش در منطقه شده است.
حجت الاسلام پورمحمدی افزود: دخالت های بی جای آل سعود در کشورهای منطقه از جمله در یمن که با محاصره این کشور و بروز فاجعه انسانی همراه بوده مورد اعتراض سازمان های بین المللی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: کشته شدن انسان های بی گناه در یمن بر اثر بمباران ها، تجاوزهای نظامی، بیماری و کمبود غذا و دارو بر اثر حمله عربستان به این کشور به پشتوانه آمریکا بوده که خود را مدعی دفاع از حقوق بشر می داند.
خطیب جمعه مراغه همچنین با انتقاد از کمبود کتابخانه در این شهرستان گفت: متاسفانه وضعیت کتابخانه ها و تعداد آنها در این شهرستان باوجود پیشینه تاریخی و فرهنگی و نیز وجود شخصیت های بزرگ علمی و فرهنگی در شان مردم نیست و مسئولان در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام پورمحمدی پورمحمدی افزود: مسئولان شهرستانی باید در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی با ایجاد زیرساخت های لازم تلاش کنند.
وی با اشاره به سالروز ارتحال علامه طباطبایی اضافه کرد: این شخصیت و عالم بزرگ اسلام و مفسر بزرگ قرآن کریم با تفسیر ارزشمند المیزان و تربیت شاگردان و آثار خود، خدمات بسیاری به جهان اسلام کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها