امام جمعه موقت شهرستان گرمی گفت: حمایت مردم ایران اسلامی از سوریه و مظلومان جهان براساس مبنای قران و برگرفته از نهضت عاشوراست و به‌ جرات می‌توان گفت که فرهنگ حاکم بر مقاومت و ایستادگی و شهادت طلبی هم همان فرهنگ منبعث از عاشورا است.
کد خبر: ۸۹۴۵۸۵۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

حمایت مردم ایران از سوریه و مظلومان جهان براساس مبنای قران است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین ستوده امام جمعه موقت شهرستان گرمی در خطبه نماز جمعه این هفته با بیان اینکه یکی از مصداق تقوا رعایت احکام اسلامی است، گفت: در عصر انفجار اطلاعات و سرعتی که زندگی به خود گرفته است باید به گذشته خود نگاه کنیم و اگر اسراف در نفس کردیم باید استخفار کتیم تا با جبران آن مورد رحمت و مغفرت پروردگار قرار گیریم.

 وی با اشاره به 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی گفت: فرهنگ کتابخوانی جای خود را به فضای مجازی سپرده است و با وجود اینکه یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتابخوانی مردم آن مرز و بوم است کمتر کسی است که وقت خود را به کتاب خوانی اختصاص دهد و با مشکلات جامعه آگاهانه برخورد کند.

 امام جمعه موقت گرمی با بیان اینکه کتاب عامل بسیاری از موفقیت ها و پیشرفت های در زندگی فردی و اجتماعی است و مطالعه کتاب ساختار شخصیت انسانی است تا در برابر تمامی مسایل زندگی با منطق و آگاهی برخورد کنند، گفت: در جامعه امروزی کتاب در سبد خانوده های ایرانی گم شده و فضای مجازی زندگی بشر را پیش می برد،

 حجت الاسلام و المسلمین مهدی ستوده اظهار کرد: در حال حاضر 59.7 درصد افراد بالای 12 سال کشور حداقل عضو یک شبکه اجتماعی هستند و از بین گروه‌های سنی، گروه سنی جوان(18 تا 29 سال) با 81 درصد بیشترین عضویت را در شبکه‌های اجتماعی دارا هستند.

 وی با بیان اینکه 80درصد استفاده فضای مجازی در منزل صورت می گیرد، افزود: 84 درصد افراد با تحصیلات دانشگاهی و 44 درصد افراد با تحصیلات دیپلم و پایین‌تر از آن عضو شبکه‌های اجتماعی هستند و از این میزان استفاده فقط 16 درصد تولید محتوا صورت می گیرد.

 خطیب موقت نماز جمعه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نهضت عاشورا آنچنان عظیم و تاریخ‌ساز است که حتی در زمان وقوع نیز، سبب احیا و عظمت دین اسلام به‌رغم همه‌ ترفندها و توطئه‌های گسترده‌ دشمنان اسلام و حکام ظلم و جور شد.

وی با اشاره به ایندر عصر حکه تکرار عینی نهضت عاشورا اضر وجود دارد، گفت: حمایت مردم ایران اسلامی از سوریه و مظلومان جهان براساس مبنای قران و برگرفته از نهضت عاشوراست و به‌ جرات می‌توان گفت که فرهنگ حاکم بر مقاومت و ایستادگی و شهادت طلبی هم همان فرهنگ منبعث از عاشورا است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار