امام جمعه بیله سوار گفت: حکومت اسلامی باید با انحرافات رخ داده در برخی مراکز دینی مقابله کرده و تدبیری در خصوص مسائل انحرافی رخ داده در مسجد غریب انجام دهند.
کد خبر: ۸۹۴۵۸۵۳
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴

حکومت اسلامی با انحرافات رخ داده در مراکز دینی مقابله کند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن قدردانی از عزاداری روز اربعین توسط اهالی مرزدار اظهار داشت: پیاده روی اربعین یک حرکت سیاسی و بهترین تبلیغ اسلام و مذهب تشیع است.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین سختی راه و مشقت های فراوان دارد، این حرکت را حماسه ای فوق تصور عنوان کرد و افزود: در این راهپیمایی شور مردم عزادار با شعور حسینی توام شده بود.

وی با قید این موضوع که پیاده روی اربعین زمینه سازی برای ظهور آخرین منجی بشریت است یادآور شد: عده ای گمراه به دنبال به انحراف کشیده شدن اربعین و مقدسات اسلامی هستند.

امام جمعه بیله سوار از اقدام عجیب برخی افراد در راه اندازی دوباره قمه زنی پرده برداشت و تاکید کرد: مسوولین این موضوع را فورا بررسی کرده و با این اقدام شوم مقابله نمایند.

وی گفت: همان افرادی که هیچ وقت در مساجد حضور ندارند با عوام فریبی میخواهند مردم را از ایمان و مقدسات دینی دور کنند.

خطیب نماز جمعه ضمن تحسین موکب دارن پایانه مرزی در استقبال از زائرین اربعین جمهوری آذربایجان و خرج بیش از 50 میلیون تومان احسان و پذیرایی به انتقاد از افراد پول پرست پرداخت و عنوان داشت: عده ای فقط به دنبال پول و جمع آوری ثروت هستند و هیچ گاه به همنوعانشان کمک نکرده و نمی کنند.

حجت الاسلام قیاسی با انتقاد شدید از برخی انحرافات رخ داده در مسجد غریب ضمن درخواست از مسئولان کشوری و استانی برای جلوگیری از ترویج انحرافات گفت: حکومت اسلامی باید با انحرافات رخ داده در برخی مراکز دینی مقابله کند.

وی گفت: برخی افراد در ایام خاص با اهداف مادی در آن محل تجمع کرده و با عقاید مردم بازی می کنند.

وی در حالیکه مدیر اوقاف شهرستان نیز در نماز جمعه حضور داشت گفت: باید تدبیری در خصوص مسائل انحرافی رخ داده شده اندیشیده و مسجد تبدیل به مسجد بین راهی شود زیرا که مسجد فقط برای ادای فریضه نماز است.

امام جمعه بیله سوار بیان کرد: زیارت اربعین و نماز از نشانه های مومن است اما برخی ها بدون توجه به این موضوع تنها به فکر منافع مادی خود هستند.

حجت الاسلام قیاسی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت شهادت مرزبانان در مرزهای غرب کشور به تحولات عربستان و یمن نیز اشاره کرد و گفت: دستگیری شاهزاده گان سعودی و استعفای سعد حریری درعربستان که با عبارتی تند علیه ایران استعفایش را اعلام کرد نشانه هایی از اهداف صهیونیست ها و آمریکایی ها دیده می شود که به دنبال بی ثباتی لبنان هستند.

وی همچنین به مسئله کتاب خوانی نیز پرداخت و گفت: فرهنگ کتاب و کتابخانی را باید ترویج داد و در این راستا حداقل ترین کارها این است که موقع هدیه دادن به همدیگر کتاب هدیه داده شود.

ارسال نظرات