نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: توطئه ها و دسیسه های استکبار جهانی در مقابل انقلاب اسلامی تاکنون کارساز نبوده و انقلاب اسلامی همچنان با قدرت پیش می رود.
کد خبر: ۸۹۴۵۸۵۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر به نقل از ایرنا، آیت اللّه غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه بوشهر اظهار کرد: انقلاب اسلامی با وجود کارشکنی های استکبار جهانی با هدایت های امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ولایتمداری مردم و خدمتِ خدمت گزاران، با صلابت در مسیر رسیدن به هدف های خود پیش می رود.
وی افزود: انقلاب اسلامی برخلاف بسیاری از انقلاب های دیگر در چهل سال گذشته توانسته به بسیاری از هدف ها و آرمان های خود دست پیدا کند و امروز افق پیش روی آن، امیدبخش و موفقیّت آمیز است.
خطیب جمعه بوشهر یادآور شد: انقلاب اسلامی برخلاف برخی از انقلاب ها که از مسیر خود خارج شدند نه تنها از مسیر خود خارج نشده بلکه همچنان بر هدف های خود که شامل استکبارستیزی، عدم پذیرش رژیم صهیونیستی، کمک به نیازمندان و مستضعفان و مردم سالاری دینی است محکم ایستاده و برای رسیدن به آن ها گام به گام به پیش می رود که لازمه رسیدن به هدف های یاد شده، استقامت و ایستادگی در مقابل ناهمواری هاست.
امام جمعه بوشهر با اشاره به این که 19 آبان به عنوان روز جهانی علم معرفی شده است گفت: علم یکی از ارکان پیشرفت و اقتدار است به همین دلیل جهان استکبار همواره به دنبال استعمار علم در جهان است.
آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به تأکید اسلام بر تحصیل و تولید علم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر توجّه مسئولان به توسعه و پیشرفت دانش بنیان در کشور تأکید دارد که لازم است مسئولان همواره به موضوع توسعه علم و فناوری به ویژه علوم استراتژیک، نگاه نخبگانی، توجه به نخبگان، اجرای پیوست های فرهنگی در جامعه و ایجاد ارتباط علم و تولید محصول و ثروت توجه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه چند سالی است که شتاب رشد علمی در جامعه کم شده است، گفت: با توجّه به ظرفیّت نیروی انسانی توانمند استان بوشهر لازم است از این پتانسیل در راستای تبدیل استان به منطقه ویژه علم و فناوری بهره برد.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی افزود: با توجّه به این که استان بوشهر به عنوان پایتخت کتاب در سال گذشته معرفی شده است لازم است از این ظرفیّت برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در استان استفاده کرد.
صفایی بوشهری توسعه زیرساخت های کتابخانه ای و عمومی، توسعه فرهنگ اهدای کتاب، حمایت از کتابخانه ها، پرداخت سهم مالیات و عوارض مربوط به کتابخانه ها از سوی دستگاه ها، ترویج فرهنگ کتاب، تأسیس انجمن خیرین کتابخانه ساز و انجمن کتابخانه مجازی در استان را مورد تأکید قرار داد.
وی در ادامه ضمن تجلیل از خادمان پیاده روی اربعین حسینی در استان گفت: جامعه جهانی باید بداند نظم نوین جهانی آینده به نام امام حسین (ع) است.
انتهای خبر/

ارسال نظرات