امام جمعه هرات:

دلیل قیام امام حسین(ع)؛ نجات بشریت از گرداب انحرافات و نادانی/ایجاد بی ثباتی در لبنان هدف اصلی عربستان در استعفای حریری

امام جمعه هرات با تسلیت اربعین حسینی اظهارداشت: یکی از دلایل قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا، نجات بشریت از گرداب انحرافات و جهل و نادانی بود.
کد خبر: ۸۹۴۵۸۶۷
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته هرات در جمع نمازگزاران ضمن سفارش به رعایت تقوا الهی اظهار داشت: خداوند مهمترین موعظه و پرسودترین توشه ای که برای آخرات معفری کرده است تقوا است.

حجت الاسلام محمد علی جعفری گفت: آنچه از بهشت و پاداش های اخروی، برای انسان ها وعده داده شده است، همه در سایه تقوا و انجام واجبات الهی و پرهیز از محرّمات است.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به وقف اشاره و اظهار کرد: وقف همان صدقه جاریه است و خداوند تضمین کرده است که چنین صدقه‌ای به دست خودش می‌رسد

جعفری گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی میتوانیم با تجهیز کتابخانه های شهرستان بهترین وقف را انجام دهیم.

امام جمعه هرات در خطبه دوم با تسلیت اربعین حسینی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا، نجات بشریت از گرداب انحرافات و جهل و نادانی بود.

وی نجات بشریت از ظلم و تاریکی یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) عنوان و خاطر نشان کرد: در آن دوران موعظه و نصحیت دیگر کاربرد نداشت و مسلمانان در جهل به سر میبرند بنابراین تنها راه نجات آنان قیام امام بود.

خطیب نماز جمعه هرات با اشاره به اتفاقات منطقه و جنگ های که در یمن و عراق و سوریه رخ داده است خاطر نشان کرد: مردم یمن امروز گرفتار مسلمان نماهای تکفیری و داعشی شده اند که در زمان امام حسین نیز وجود داشتند و زیر پرچم حضرت محمد دست به بزرگترین جنایت ها میزنند.

جعفری مبارزه با ظلم و ایستادگی در برابر استکبار را بزرگترین درس مکتب امام حسین برشمرد و اظهار داشت:عقب نشینی و سازش با استکبار به منزله نابودی و دست کشیدن از اسلام است.

وی تقویت جبهه مقاومت و توان موشکی و نظامی را مهمترین راهکار برای مقابله با استکبار جهانی عنوان کرد.

جعفری به دیدار رئیس جهمور روسیه با رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطر نشان کرد: مهمترین دستاورد این سفر هماهنگی دو کشور ایران و روسیه در راه مبارزه با تروریسم است.

امام جمعه هرات به اتفاقات اخیر منطقه و استعفای حریزی در خاک عربستان اشاره و افزود: عربستان حریری را مجبور به استعفا کرد تا نشان دهد منطقه ناامن است همچنین پادشاه عربستان با عزل و نصب های جدید میخواهد پایه های حکومت خود را محکم نگه دارد..

وی خاطر نشان کرد: نا آرام کردن و ایجاد بی ثباتی در لبنان از اهداف اصلی عربستان در استعفای نخست وزیر لبنان است.

خطیب نماز جمعه هرات ضمن تسلیت شهادت هشت نفر از پرسنل وظیفه و پایور مرزبانی نیروی انتظامی در حمله اشرار هنگ مرزی چالداران استان آذربایجان غربی، افزود: مرزداران برای برقراری امنیت کشور در مرزها تلاش فراوان داشته و با تقدیم جان خود از مرزهای کشورمان به خوبی حراست می کنند.

حجت الاسلام جعفری درپایان با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: فرهنگ کتاب خوانی باید به طور فراگیر در جامعه نهادینه شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار