هر شبانه روز ۳ هزار زائر در موکب‌های لرستان در نجف اسکان داده شد

مسئول هماهنگی مواکب استان لرستان در شهر نجف گفت: در نجف اشرف برخی شب‌ها تا ۳ هزار نفردر موکب های استان اسکان می‌دادیم.
کد خبر: ۸۹۴۵۸۸۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مهرداد لک در مورد فعالیت‌های انجام شده و خدمات رسانی به زائران پیاده روی اربعین اظهار داشت: امسال خدام ما در پنج بخش اسکان، هیات، رسانه، آشپزخانه حرم و تیم جهادی به زوار خدمت رسانی کردند.

وی افزود: با توجه به تجربه خوبی که از کار با تیم های جهادی سازمان بسیج دانشجویی داشتیم، امسال با رایزنی در خدمت یک جمع صبور، پرکار و کم توقعی از یزد بودیم که کار جهادی در مدارس شهر نجف انجام دادند و در پخت پنج هزار غذا در آشپزخانه موکب به طور کامل و 24 ساعته کمک می کردند.

مسئول هماهنگی مواکب استان لرستان در شهر نجف در مورد اسکان زائران پیاده روی در مواکب استان لرستان در شهر نجف اشرف گفت: در نجف اشرف برخی شب‌ها تا سه هزار نفر اسکان می‌دادیم.

لک با اشاره به برگزاری مراسمات بین المللی توسط هیئات مذهبی شباب الامام خمینی عنوان کرد: طبق سنوات گذشته هیات شباب الامام الخمینی میزبان مراسمات بین المللیِ عزاداری شبانه و افتتاحیه پیاده روی در پل ثوره العشرین بود‌ که استقبال گسترده ای از این مراسمات می‌شد.

وی با اشاره به مدت زمان خدمات رسانی به زائران اربعین اظهار داشت: از 8 تا 18 صفر به مدت 10 شب در نجف ارائه خدمات به زوار داشتیم.

اسکان 1100 نفر در موکب "مدرسه خزرجیه" کربلا

رضا داوری مسئول موکب مدرسه خزرجیه(یکی از مواکب لرستان در شهر کربلا) در مورد فعالیت‌های این موکب گفت: از روز 13 آبان در این موکب پذیرش زائر داشتیم و به طور میانگین هر شب 150 مرد و 30 زن اسکان دادیم.

وی افزود: اقامه نماز جماعت، برپایی مراسم روضه خوانی و سینه زنی و فضاسازی و استفاده از تصاویر شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم برنامه‌های فرهنگی ما در این موکب بوده است.

اسکان 2 هزار نفر در موکب "مدرسه المثنی" کربلا

منوچهر افشار مسئول موکب مدرسه المثنی(یکی از مواکب حضرت ابوالفضل ع لرستان در شهر کربلا) نیز اظهار داشت: ظرفیت این موکب حدود 1500 نفر است که ظرفیت اسکان 200 خواهر و حدود 1300 برادر در اینجا وجود دارد.

وی افزود: نماز جماعت به امامت روحانی مستقر در موکب سه وقت برپا شده و همین روحانی پاسخگوی سوالات شرعی نیز هست.

مسئول موکب مدرسه المثنی در شهر کربلا عنوان کرد: حدود 8 روز است که در این موکب مستقر شدیم و 20 خادم از شهرستان ازنا در این موکب به زائران خدمت رسانی می کنند و تاکنون حدود 2 هزار نفر در این موکب اسکان داده شده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار