به مناسبت فرارسیدن ماه صفر و اربعین حسینی؛

نمایش تعزیه خوانی در گلزار شهدا وهرجرد برگزار شد

در ایام ماه صفر و اربعین سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ، به منظور بزرگداشت اربعین حسینی نمایش تعزیه خوانی در گلزار شهدا وهرجرد به مدت ده شب برگزار میگردد.
کد خبر: ۸۹۴۵۸۹۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، در ایام ماه صفر و اربعین سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ، به منظور بزرگداشت اربعین حسینی نمایش تعزیه خوانی در گلزار شهدا وهرجرد به مدت ده شب برگزار میگردد.

هنرمندان هنرهای نمایشی و تعزیه با ارائه برنامه های تعزیه خوانی به میدان آمده اند تا از این طریق میثاق خود را با حماسه سترگ کربلا و قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش به ظهور رسانند.

هنرمندان تعزیه‌خوانی در این مراسم به همت سرای تعزیه وهرجرد به بازسازی لحظات تشنگی کودکان در خیام اباعبدالله (ع) و حرکت حضرت اباالفضل العباس (ع) برای آوردن آب پرداختند.

تعزیه‌خوانی نوعی نمایش مذهبی و سنتی ایرانی شیعی و بیشتر پیرامون شهادت امام حسین (ع)  و مصائب اهل بیت است؛ تعزیه‌خوانی از یک‌سو به بالندگی هنر تئاتر در ایران کمک کرده است و از سوی دیگر نمادی هنری از مذهب شیعه است.

تعزیه‌خوانی بیشترین رواج خود را با حمایت دولت و حکومت صفویان پیدا کرد و در دورهٔ شکوفایی تعزیه با رواج تشیع و دلایلی مانند روضه‌خوانی و حمله‌خوانی تعزیه از حمایت بیشتری برخوردار شد.

هنر تعزیه‌خوانی، در طول زمان تغییرات بسیاری را به خود دیده‌ است اما هنوز هم جزء اصیل‌ترین و پرسابقه‌ترین هنرهای ایرانی و اسلامی مردمان ایران است.

 

 
 

خبرنگار بسیجی : شمایلی

ارسال نظرات
پر بیننده ها