هشدار درخصوص افزایش حاشیه نشینی در یاسوج

فرماندار بویراحمد گفت: وجود حدود 45 هزار نفر حاشیه نشین در اطراف شهر یاسوج موجب گسترش آسیب های اجتماعی می شود.
کد خبر: ۸۹۴۵۸۹۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: افزایشهشدار فرماندار برای افزایش حاشیه نشینی در یاسوج حاشیه نشینی در اطراف شهر یاسوج از جمله مادوان، مهریان و بلهزار، سبب بروز و گسترش روزافزون انواع آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق در این مناطق شده است.
سید محمدکاظم نظری افزود: شهرستان بویراحمد در سال ۱۳۹۵ با پذیرش حدود ۲۳ هزار نفر مهاجر از نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مهاجرپذیرترین شهرستان کشور معرفی شد.
وی با بیان اینکه باید برای جمعیت مهاجر شهرستان بویراحمد به ویژه در اطراف شهر یاسوج چاره اندیشی کرد و یک برنامه مدون داشت اضافه کرد: ریشه یابی آسیب‌های اجتماعی موجود در حاشیه شهر یاسوج و اقدام برای کاهش آن‌ها به عزم عمومی نیاز دارد.
نظری به نقش ویژه تشکل‌های مردم نهاد فعال شهرستان بویراحمد در حوزه مسائل و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: لازمه تحقق چنین امر مهمی آن است که تشکل‌های مردم نهاد این شهرستان طرح‌ها و برنامه‌های کارآمد و قوی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه دهند.
وی ادامه داد: فلسفه وجودی تشکل‌های مردم نهاد انجام فعالیت‌های داوطلبانه در یک زمینه خاص و استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای ارائه انواع خدمات است.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه برخی افراد در این شهرستان پس از ثبت تشکل مردم نهاد منتظر پرداخت اعتبار توسط دولت برای آغاز فعالیت هستند تاکید کرد: چنانچه قرار باشد دولت اقدام به پرداخت اعتبار به تشکل‌های مردم نهاد برای انجام فعالیت‌های داوطلبانه در یک زمینه خاص کند کارکنان دستگاه‌های اجرایی مربوطه آن را انجام می‌دادند و نیازی به تشکل نبود.
شهرستان بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج با جمعیتی افزون بر ۲۷۰ هزار نفر یکی از شهرستان‌های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار