برگزاری یادواره ۱۷ شهید جاویدالاثر کهگیلویه

با حضور مسئولان کشوری و استانی یادواره ۱۷ شهید جاویدالاثر شهرستان کهگیلویه در شهر سوق برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۵۹۰۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
همزمان با اربعین حسینی و با حضور مدیر کلبرگزاری اولین یادواره ۱۷ شهید جاویدالاثر شهرستان کهگیلویه فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، مسئولان استانی، خانواده‌ی معظم شهدا و اقشار مختلف مردم یادواره ۱۷ شهید مفقودالاثر شهرستان کهگیلویه در میدان امام خمینی (ره) شهر سوق برگزار شد.
مدیرکل تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در این مراسم گفت: سالانه بیش از ۲۵ هزار یادواره و کنگره و یادبود در حوزه ایثار و شهدا در سراسر کشور برگزار میشود که یکی از نمونه‌های آن اولین یادواره ۱۷ شهید جاویدالاثر شهرستان کهگیلویه است.
اسکندر یاری نسب افزود: در سال گذشته ۹ کنگره ملی و بین المللی با حضور ریاست محترم جمهور برگزار کردیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران شهرستان کهگیلویه هم هدف از برگزاری چنین یادواره‌هایی را ترویج فرهنگ شهید و شهادت دانست و گفت: از آغاز امسال تاکنون ۵ یادواره بزرگ و فاخر در شهرستان اجرا شد.
سید کمال دولتخواه افزود: تا پایان سال ۵ یادواره دیگر در مناطق مختلف این شهرستان برگزار خواهد شد که یکی از مهمترین این یادواره ها، بزرگداشت شهید هدایت الله طیب سخنگوی دانشگاه ایران در شهر تمپا از ایالت فلوریدای آمریکا است که در نیمه دوم خرداد با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به بافت سنتی و مذهبی استان افزود: همین باعث شد که مردم ما در حوزه فرهنگ شهید و شهادت جزء استان‌های پیشتاز باشند.
وی بیان کرد: سالانه ۳۰۰ یادواره در حوزه استانی برگزار می‌شود که امید است با تقویت و همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران، بتوانیم برای اجرای این یادواره‌ها بهتر عمل کنیم.
وی حضور پرشور مردم در این یادواره را نشانگر ارج نهادن به مقام شهدا و پاسداری از آرمان‌های آن بزرگواران عنوان کرد.
امام جمعه سوق هم در این آیین گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا، سپاس و قدردانی از کسانی است که به مردم خدمت کردند و آزادی و امنیت برای جامعه به ارمغان آوردند.
حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را فرهنگ از خود گذشتن برای خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شد اختلاس‌ها، رشوه‌گیری‌ها و ظلم‌ها از بین می‌رود.
وی افزود: یاد شهدا و برگزاری یادواره‌ها، تکریم از خانواده شهدا است که قهرمانان ملی را پرورش دادند.
حجت‌الاسلام کیانی‌اصل با بیان اینکه شهدا وظیفه خود را انجام دادند و امروز ما باید به وظایف خود عمل کنیم، بیان کرد: وظیفه ما دفاع و پاسداری از آرمان‌های شهدا، دفاع از ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی است.
دراین یادواره آیین تعزیه خوانی اسرای عاشورا توسط هنرمندان شهر سوق اجرا شد.
شهر سوق در ۱۲ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه واقع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار