امام جمعه موقت ندوشن با اشاره به حضور پرشکوه مردم مسلمان و حتی غیرمسلمانان در پیاده‌روی اربعین گفت: انسجام و وحدت جهان اسلام در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین بزرگترین قدرت‌نمایی در برابر دشمنان جهان اسلام است.
کد خبر: ۸۹۴۵۹۳۱
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ندوشن؛ حجت الاسلام سیدعلی طباطبایی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ندوشن با گرامیداشت اربعین حسینی (ع) و بیان مصائب اسرای کربلا از عاشورا تا اربعین اظهار داشت: حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نقش بسیار مهمی در انتقال پیام عاشورا داشتند و این نقش اثرگذار تا قرن‌ها پس از این واقعه بزرگ نیز قابل درک است.

وی بیان کرد: اگر این دو بزرگوار نیز در کربلا به شهادت رسیده و به کاروان شهدای کربلا پیوسته بودند، هیچ چیز از کربلا و عاشورا باقی نمی‌ماند و دین اسلام ابهت امروز خود را نداشت.

طباطبایی از حضرت زینب (س) و حضرت سجاد (ع) به عنوان پیام‌آوران بزرگ عاشورا یاد کرد و افزود: نقش این دو بزرگوار در گسترش فرهنگ عاشورا غیرقابل انکار است.

امام جمعه موقت ندوشن با بیان اینکه مردم مسلمان ایران اسلامی نیز امروز با حضور خود در پیاده روی اربعین، در تلاش برای فراگیر کردن فرهنگ عاشورا هستند، بیان کرد: این اجتماع بزرگ توجه مردم جهان را به سمت کربلا جلب می‌کند و متوجه شدن اذهان مردم دنیا، ترویج فرهنگ عاشورا را تسهیل می‌کند.

وی تاکید کرد: دشمن از این موضوع بسیار هراس دارد و می‌داند فراگیر کردن مکتب امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا، نابودی آن‌ها را به دنبال خواهد داشت، زیرا بزرگترین درس امام حسین (ع) به یاران و پیروان خویش، استکبارستیزی و مقابله با ظلم و ستم است.

طباطبایی تصریح کرد: شکوه حضور مردم در پیاده روی اربعین دشمن را به شدت وحشت زده کرده و از اینرو است که دشمن در صدد کمرنگ جلوه دادن این رویداد بزرگ است.

وی ادامه داد: حضور مردم از مذاهب و کشور‌های مختلف در پیاده روی اربعین، دشمن را ترسانده و مستکبران جهان هم به خوبی می‌دانند که مکتب امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا به زودی در جهان فراگیر می‌شود.

امام جمعه ندوشن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه آخر صفر، بر برگزاری مراسم‌های سنتی عزاداری در ندوشن تاکید کرد.

ارسال نظرات