با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد
طی حکمی از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ابراهیمی بشکانی بعنوان امام جمعه جدید شهرستان بهاباد معرفی شد.
کد خبر: ۸۹۴۵۹۳۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، فرماندار بهاباد روز جمعه ۱۹/۸/۹۶ در آئین تودیع و معارفه امامان جمعه قبلی و جدید بهاباد که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهاباد برگزار شد، گفت: جایگاه رفیع امامت جمعه و نماز جمعه بر همگان روشن و مبرهن است و جا دارد که یاد و خاطره مرحوم آیت الله طالقانی را گرامی بداریم.
عباس اقبال با اشاره به اینکه نماز جمعه یک نماز عبادی و حکومتی است اظهارداشت: درقرآن آمده است هنگامی که درروز جمعه ندای اذان را می‌شنوید به سوی میعاد گاه‌های نماز جمعه حرکت کنید.
فرماندار بهاباد با بیان اینکه نماز جمعه یکی از دستورات برجسته قران کریم است افزود: نماز جمعه یکی از برجسته‌ترین دستورات در قرآن کریم است ونماز جمعه قلب فرهنگی یک شهراست که امام جمعه فرمانده آن است.
وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه گفت:: نماز جمعه، تریبون امامت و ولایت است که به واسطه نقش و جایگاه مهمی که در جامعه دارد، همواره پیگیر تحقق منویات و رهنمود‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.
اقبال افزود: برپایی نماز جمعه یکی از فرصت‌های کم نظیر در مسیر وحدت مسلمانان و پایگاهی فرهنگی برای رشد فکری و سیاسی افراد است و مردم و مسئولان باید با حضور در این پایگاه مهم سیاسی – عبادی، به تقویت جایگاه آن بپردازند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد نیز در این آئین ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی وگرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدرشهرستان گفت: نماز جمعه برکات فراوانی از حیث مادی و معنوی دارد و بزرگترین پیام آن، دمیدن روح تقوا به جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمین صادق شریفی بیان داشت: حفظ این جایگاه باعث می‌شود دشمن از رسیدن به اهداف شوم خود عقب نشینی کند و باید از تریبون نماز جمعه که تریبون ولایت فقیه است، پاسداری و از آن در جهت ایجاد وحدت، وفاق و جلوگیری از اختلاف و تشتت استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه حضور در نماز جمعه انتظار ظهور و اعلام آمادگی برای انقلاب حضرت مهدی (عج) است، گفت: جایگاه نماز جمعه و امامت جمعه مربوط به امام معصوم است و در زمان غیبت فقیهی که بصیرت داشته و مسؤول اداره امور جامعه است.
شریفی تصریح کرد: نماز جمعه و تشکیل صفوف نماز جمعه یکی از نعمات بزرگ خداوند متعال برای مسلمانان است که بر ما ارزانی فرمود: ه است و حضور حداکثری سبب از بین رفتن روحیه دشمنان و وحدت مسلمانان می‌شود.
در پایان جلسه شورای اداری اززحمات حجت الاسلام والمسلمین سیف الله دهقانی امام جمعه سابق بهاباد قدردانی و حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی به امامت جدید جمعه بهاباد معرفی شد.
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی بیش از این امامت جمعه شهر‌های شهربابک دراستان کرمان و شهرشاهدیه یزد را بر عهده داشت.
جلسه شورای اداری بهاباد به یاد شهید محیط بان علی اکبر قنبری زاده و با حضور فرماندار و امام جمعه و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد و اعضای شورای اداری در سالن پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهاباد برگزارشد
درادامه این مراسم سید محمود میرابوالقاسمی رئیس شورای اسلامی شهر بهاباد نیز درسخنانی از زحمات امام جمعه سابق قدردانی و انتصاب امام جمعه جدید را تبریک گفت.
ارسال نظرات