سرهنگ محمد حسین رضایی با بیان این مطلب که 40درصد برنج کشور در مازندران تولیدمی شود، اظهار داشت: با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در سال جاری، افزایش عملکردی معادل 100کیلو تا 1تن در هکتار با تایید جهادکشاورزی در 3هزار مزرعه تحت پوشش بسیج مهندسین کشاورزی استان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۸۹۴۵۹۴۳
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۹

جانشین فرمانده سپاه کربلا در گفتگو با بسیج مهندسین کشاورزی، افزایش بهره وری در محصولات استراتژیک را از اهداف طرح بسیج همگام با کشاورز دانست و بیان داشت: بسیج مهندسین کشاورزی مازندران در سه سال گذشته با تلاش در عرصه تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی توانسته است موفقیت های بسیار خوبی کسب کند به گونه ای که سال گذشته 100 دهیار  طی نامه ای از فعالیت کارشناسان بسیج همگام با کشاورز تقدیر کرند.

وی با اشاره به نقش کارشناسان بسیج همگام با کشاورز در افزایش توانمندی کشاورزان بیان داشت: کارشناسان بسیج همگام با کشاورز مازندران هر سال چند مرحله آموزش می بینند که این آموزش ها منجر به ارائه الگوی های موفق در کاشت، داشت و برداشت محصول هایی چون برنج و گندم و  کلزا می  شود  و به این ترتیب با افزایش  سطح آگاهی و توانمندی کشاورزان  در تامین امنیت غذایی کشور ایفای نقش می کنند.

سرهنگ رضایی با اشاره به ضرورت معرفی مزارع نمونه و ترویج الگوهای صحیح افزایش بهره وری تصریح کرد:  مازندران 40 درصد از قوت غالب مردم را تامین می کنند لذا باید نسبت به نحوه تولید برنج در این استان احساس مسئولیت کنیم  که این مهم از سوی بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی موردتوجه قرارگرفته و کارشناسان بسیج همگام با کشاورز با روحیه بسیجی و جهادی دوشادوش روستاییان برای افزایش ضریب خوداتکایی محصولات مهمی چون برنج و کلزا در مزارع خدمت می کنند.

وی افزود: در سال جاری در مزارع نمونه طرح بسیج همگام با کشاورز شاهد افزایش بهره وری در 3000مزرعه از حد اقل 100 کیلو تا یک تن در هکتار بوده ایم که این موفقیت ها مدیون تلاش کارشناسان بسیجی طرح بسیج همگام با کشاورز بوده است.

جانشین فرمانده سپاه کربلا با اشاره به وقوع سرمازدگی شدید باغات مرکبات در آذرماه سال گذشته عنوان داشت:در سال زراعی گذشته بدلیل ورود سرمای شدید و یخبندان، حجم بسیار زیادی از محصولات باغی کشاورزان دچار خسارت شدید شد که البته در همان زمان کانونهای بسیج مهندسین کشاورزی استان با همکاری فرماندهان محترم سپاه نواحی به سرعت وارد عمل شدند و به کمک باغداران شتافتند و اقدامات آنان مورد تقدیر دستگاههای اجرایی استان قرار گرفت.

وی یادآور شد: امسال با توجه به تجربه تلخ سال گذشته طی هماهنگی که با سازمان هواشناسی استان انجام شده است، توصیه های هواشناسی کشاورزی بصورت مستقیم توسط کارشناسان طرح بسیج همگام با کشاورز به کشاورزان انتقال داده می شود تا آنان در مواجه بابحران های طبیعی آمادگی بیشتری داشته باشند.

 

ارسال نظرات