محمدرضا جهانسوز در همایش استانی آموزش تسهیلگری با اشاره به اهمیت آینده پژوهی در حل مسائل بخش کشاورزی بر ضرورت اجرای کشاورزی هوشمند تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۴۵۹۴۵
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷

به گزارش سازمان بسیج مهندسین کشاورزی همایش 3 روزه آموزش تسهیلگری ویژه کارشناسان طرح بسیج همگام با کشاورز استان های مازندران و گلستان با حضور سرهنگ محمد حسین رضایی جانشین فرمانده سپاه کربلا ، سرهنگ عسگر مجیدی رئیس بازرسی سپاه کربلا، محمدرضا جهانسوز رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور در سالن همایش های هتل نخل مشهد مقدس برگزار شد.

 محمدرضا جهانسوز در افتتاحیه این دوره آموزشی با بیان این مطلب که بسیج مهندسین کشاورزی استان مازندران پایلوت موفق طرح بسیج همگام باکشاورز است، این سازمان را دارای بالاترین سطح علمی در بین سایر سازمان های استانی این قشر معرفی کرد و افزود: اثربخشی این سازمان در افزایش عملکرد بخش کشاورزی استان در حدود 3000 نقطه تحت پوشش طرح بسیج همگام باکشاورز نشان از تلاش کارشناسان بسیجی این سازمان در تحقق اهداف علمی کردن کشاورزی دارد.

وی با تاکید بر اهمیت مقوله تسهیلگری در ترویج یافته های علمی در بخش کشاورزی بیان داشت: در تسهیلگری کشاورز و بهره بردار محور کار قرار می گیرد و هدف غایی یک تسهیلگر  توانمند سازی کشاورز است؛ به طوری که کشاورز در این فرآیند آموزش می بیند که چه کند فاصله عملکردی خود را با کشاورز نمونه پر کند و با مدیریت هزینه های تولید افزایش بهره وری داشته باشد.

جهانسوزبسیج مهندسین کشاورزی را دارای قوی ترین شبکه تسهیلگری در کشور دانست و افزود: این سازمان تاکنون برای 4500 تسهیلگر ویژه بخش کشاورزی آموزش های مقدماتی برگزار کرده است که در این بین 500 تسهیلگر برای ایجاد شبکه های تسهیلگری موضوعی آموزش تخصصی دیده اند و فرآیندهای آموزشی به گونه ای برای آنان تعریف شده است که کارآمدی و اثربخشی مدنظر قرار گرفته است.

این استاددانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت آینده پژوهی در حل مسائل بخش کشاورزی را یادآور شد و خاطر نشان ساخت: اگر  پروسه تولید در کشاورزی همگام با علم روزآمد نشدهو کشاورزی هوشمند جای خود را در سیستم مدیریت کشاورزی باز نکند به جرات می توان گفت آینده کشاورزی کشور مورد تهدید جدی است و سیر قههقرایی دارد.

در ادامه این مراسم محمد علی امامی رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی مازندران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکساله این سازمان با شرح مختصری از زندگی نامه شهید مدافع حرم محمود رادمهر به عنوان شهید شاخص  این قشر در سال جاری یاد و نام این شهید والامقام را گرامی داشت و تلاش برای رفع نقصان های موجود در بخش کشاورزی  را از اهداف اقصادمقاومتی و ادامه راه شهدا در جهت حفظ عزت و استقلال کشور برشمرد.

گفتنی است در پایان این مراسم ازکارشناسان برگزیده  طرح بسیج همگام با کشاورز با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.

ارسال نظرات