خبرهای داغ:
کتاب «خبرگزاری‌های ایران» نوشته رضا مقدسی و فرشاد مهدی‌پور از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر و روانه بازار شد.
کد خبر: ۸۹۴۶۰۰۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، در پیشگفتار کتاب «خبرگزاری‌های ایران» تاکید شده که «خبرگزاری‌های ایران، نوظهورتر و به‌روزتر از آنی هستند که بتوان روندهای پیدایی و مانایی و دگردیسی آنها را تحلیل کرد و این کتاب هم مقدمه‌ای است بر توصیف چنین پدیده‌ای».

فرشاد مهدی‌پور یکی از مولفان این اثر، تصریح کرده که زیربنای اولیه کتاب یادشده، نگارش مقاله‌ای به قلم خودش بوده و بعدها که مطلع شده رضا مقدسی (دیگر مولف این کتاب) نیز در صدد نگارش کتابی در باب خبرگزاری‌های ایران است - که انگیزه آن، ثبت تجارب اندوخته شده او در دوره مدیریت خبرگزاری مهر و رسانه‌های دیگر بود - متن این مقاله، به علاوه حواشی حذف شده آن، در این مسیر مورد بازنگری، بازنویسی و غنی‌سازی قرار گرفت و نکات متعددی به آن افزوده شد.

بخش اول کتاب «خبرگزاری‌های ایران» ۴ فصل دارد با این عناوین: تعاریف و تاریخچه، ابعاد ساختاری خبرگزاری‌ها در ایران، ابعاد محتوایی و سیاست‌ها و راهبردها. بخش ضمیمه این کتاب هم که عنوان آن «محیط‌شناسی راهبردی سایت‌های خبری ایران» است، در شش قسمت مقدمه، مسئله، چارچوب مفهومی، محیط‌شناسی، راهبرد و نتیجه‌گیری، تدوین شده است.

کتاب همچنین دارای سه پیوست شامل فهرست سازمان‌ها و اتحادیه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری ایران تا رتبه ۵۰۰ الکسا و رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها و همچنین یک کتابنامه در انتهای اثر است.

کتاب ۱۷۴ صفحه‌ای «خبرگزاری‌های ایران» در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر و راهی بازار شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها