مسئول موکب شهدای گمنام پارسیان در کربلا گفت: روزانه به بیش از ۳ هزار نفر از زائرین که قصد عزیمت به کربلا را دارند و از این مسیر عبور می کنند خدمات می دهیم.
کد خبر: ۸۹۴۶۰۰۹
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حاجی روان مسئول اجرایی موکب شهدای گمنام پارسیان در گفتگو با خبرنگار هرمز؛ اظهار کرد: این موکب هر ساله از ۲۸ محرم فعالیت خود را آغاز و به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) در این مسیر خدمات می دهد .

وی افزود: در این موکب هم اکنون ۱۰ نفر خواهر و بیش از ۵۰ نفر از برادران در بخش پذیرایی فعال هستند همچنین در نانوایی این موکب ۲۰ نفر از خواهران در دو وعهده غذایی نهار و شام مشغول به پخت نان هستند.

مسئول اجرایی موکب شهدای گمنام پارسیان راه اندازی درمانگاه در محل موکب را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و اظهار کرد: در مانگاه موکب بیماران را به صورت سرپایی درمان می کند و چنانچه بیماری نیاز به مراقب های دیگری داشته باشد توسط این درمانگاه به مراکز درمانی شهرستان پارسیان ارجاع ومنتقل می شوند .

حاجی روان تصریح کرد: روزانه به بیش از ۳ هزار نفر از زائرین که قصد عزیمت به کربلا را دارند و از این مسیر عبور می کنند خدمات می دهیم که برادران اهل تسنن هم در این کار به ما کمک می کنند .


وی یاداور شد : یکی از برنامه های بسیار مفید و ارزشمند همکاران ما در این موکب، جمع آوری کمک ها بر اساس محله ای و خانوادگی است و تا روز های آینده هم نوبت تحویل غذا به موکب مشخص شده و روزانه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این کار ادامه دارد.

روان گفت: شوری که در بین مردم برای خدمت به زائرین به پا شده غیر قابل توصیف است و همه دوست دارند به هر نحو در این اقدام سهمی داشته باشند و به زائرین خدمات دهند به گونه ای که در سال گذشته در این موکب به۴۰ هزار نفر خدمات داده شد اما پیش بینی می شود امسال این رقم به ۸۰ هزار نفر برسد.

 


مدیر اجرایی موکب شهدای گمنام پارسیان افزود : موجی ایجاد شده و از هر طرف هم از برادران اهل تسنن و هم تشییع مکرر با ما تماس می گیرند که اجازه دهید از زوار امام حسین (ع) چه در خانه و چه در موکب پذیرایی کنیم.
روان در پایان خاطر نشان کرد: کلیه هزینه های موکب مردمی بوده و نه پیگر و نه هم چشم داشتی به کمک های دولتی داشتیم و این جزء شور و علاقه مردم ولایتمدار این شهرستان به ابا عبدالله الحسین نبوده است.

ارسال نظرات