نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اظهار کرد: حوادث اخیر درعربستان در زندانی‌کردن برخی از سران این کشور ما را یاد روزهای پایانی حکومت شاهنشاهی می‌اندازد. شاه هویدا را زندانی کرد و حالا 500 نفر از شاهزاده‌های خود را به جرم مفاسد اقتصادی زندانی کرده است. همه خاندان آل سعود دزد هستند.
کد خبر: ۸۹۴۶۰۲۸
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
 
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: امروز روز جهانی علم در خدمت به صلح است و من به صراحت عرض می‌کنم که رسالت علم بدون زیربناهایش را نمی‌توان به تفسیر نشست. اگر کشوری فقط معتقد به زندگی خودش و رفاه خودشان و امور دنیوی خودشان باشند، این علم نمی‌تواند در خدمت به صلح باشد. 

وی افزود: با زیربناهای مادی نمی‌توان انتظار صلح داشت. 

امام جمعه بندرعباس با بیان این که در جوامع کوچک و بزرگ زیربنا باید اندیشه، منطق و ایمان باشد چرا که بنانهادن هر جامعه‌ای با پول منجر به شکست و نابودی می‌شود و تاریخ این مهم را به اثبات رسانده است، خاطرنشان کرد: منطق غرب را در دنیای امروز ببینید که چگونه با پول و علم برای توسعه جنایات خودشان استفاده می‌کنند و کشورهای عربی را می‌دوشند و ظلم می‌کنند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی تصریح کرد: غرب خودش دشمن صلح است و نام‌گذاری علم در خدمت صلح تنها ادعایی است که آنها خودشان نیز به آن پای‌بند نیستند.

وی گفت: هر چه معنویت در جامعه‌ای بیشتر باشد، جامعه با سرعت بیشتری به سوی توسعه و صلح پیش خواهد رفت. علم با مبنای معنویت بهترین ابزار برای صلح واقعی است اما علم در اختیار برخی جنایت‌کاران باعث نابودی و زوال ملت‌ها شده است.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از اظهارات خود به روز کتاب و کتابخوانی اشاره و بیان داشت: کتاب مونس تنهایی آدم‌ها است و اگر کتاب خوب نباشد، می‌تواند انسان را نابود کند و اگر خوب باشد، می‌تواند آن را احیا کند. خداوند عالمان را با کتاب خواندن بالا برده و کتاب خوب باعث رشد می‌شود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی به رخدادهای اخیر در عربستان نیز اشاره‌ای کرد و گفت: این حوادث اخیر در زندانی‌کردن برخی از سران این کشور ما را یاد روزهای پایانی حکومت شاهنشاهی می‌اندازد. شاه هویدا را زندانی کرد و حالا 500 نفر از شاهزاده‌های خود را به جرم مفاسد اقتصادی زندانی کرده است. همه خاندان آل سعود دزد هستند و حالا همین دزدها دزدبگیر شده‌اند و همان‌هایی که ثروت عظیم نفت را بی حساب و کتاب خرج می‌کردند، به جان هم افتاده‌اند و به نظر می‌رسد که این سیاست برای حفظ آل سعود است و همان‌طور که سیاست‌های شاه خائن اثر نکرد، سیاست‌های جدید آل سعود نیز اثر نخواهد کرد.

ارسال نظرات