بازنشستگی ۵ هزار فرهنگی در کردستان تا پنج سال آینده

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از بازنشستگی ۵ هزار فرهنگی در استان کردستان تا پنج سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۶۰۳۶
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رشید قربانی، در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان، با اشاره به کمبود نیروی انسانی در برخی از شهرستان‌های کردستان اظهار کرد: متأسفانه در چند سال گذشته با کاهش سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان کردستان مواجه بوده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان افزود: تا پنج سال آینده ۵ هزار فرهنگی در استان بازنشسته می‌شوند که سبب کمبود نیروی انسانی فرهنگی در کردستان می‌شود.

وی میانگین سن خدمتی پرسنل فرهنگی در برخی از شهرستان‌های استان را حدود ۲۲ سال خدمت عنوان کرد و گفت: اقداماتی برای حفظ نیروی انسانی موجود و جذب نیرو در آینده انجام شده است.


قربانی با قدردانی از خیرین بانه‌ای در احداث مدارس گفت: خوشبختانه فرهنگ مدرسه‌سازی در بین مردم بانه نهادینه شده و این اقدام خیرخواهانه تا حدودی مشکل کمبود اعتبارات مالی دولتی را برای احداث مدارس جبران کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از پیش‌بینی اعتبار قابل توجهی برای مقاوم‌سازی و ساخت مدارس در برنامه پنج سال آینده خبر داد و خاطر نشان کرد: سهم استان کردستان از این میزان اعتبار دو نیم درصد می‌باشد که اگر محقق شود تحول عظیمی در برطرف‌کردن مشکل کمبود مدارس به‌ویژه در شهرستان بانه ایجاد می‌شود.

وی اعتبارات مدرسه‌سازی را از سه محل اعتبارات ملی تحت عنوان تخریب و بازسازی، اعتبارات استانی و کمک‌های خیرین برشمرد و افزود: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی هیچ‌گونه احداث جدیدی صورت نگرفته و قرار بر تکمیل پروژه‌های ناتمام است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات