خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه در مراسم عزاداری دانشگاه منابع طبیعی:
استاد حوزه و دانشگاه در مراسم عزاداری دانشگاه منابع طبیعی گفت: شور و شعور حسینی با هم آمیخته است و در فرهنگ حسینی هر دوی آن دو روی یک سکه اند.
کد خبر: ۸۹۴۶۰۶۷
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام معاون زاده در مراسم عزاداری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان که به همت کانون قرآن و عترت دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: شور و شعور حسینی با هم آمیخته است و در فرهنگ حسینی هر دوی آن دو روی یک سکه اند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در پاسخ به کسانی که مدعی اند  علاوه بر شور باید شعور حسینی هم داشت باید گفت این دو از هم جد نیستند و هر که شور داشته باشد شعور هم می تواند کسب کند.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم نحوه برخورد با پدر و مادر،خواهر و برادر را یاد بگیریم می توان در رفتار امام حسین با خواهر و برادر و فرزندانش و یا برخورد حضرت علی اکبر با پدر مشاهده کرد و درس گرفت.

وی گفت: سبک زندگی صحیح در عاشورا متبلور است و می بینیم برخلاف زندگی های معمول که در سختیها احترام بین افراد کمرنگ تر و تنشها بیشتر می شود  اما هرچه به روز مصیبیت و غم عاشورا نزدیک می شویم کلام خاندان امام حسین با هم مهربانتر و از احترام بیشتری  نسبت به یکدیگر برخوردار است.

حجت الاسلام معاون زاده با توجه به کلام امام علی فرصتهای زندگی را مانند ابر بهاری در حال تغییر خواند و گفت: همانگونه که ابرها با وزش باد تغییر می کنند فرصتهای پیش روی ما نیز با گذشت زمان دستخوش تغییرات می شوند.

وی ادامه داد: یکی از فرصتهایی که انسان در اختیار دارد دوران جوانی است که به سرعت در حال گذر است و باید قدر آن را دانست.

وی محرم و صفر را از دیگر فرصتهایی برشمرد که انسان باید از آن برای عزاداری و کسب امتیازهای مادی و معنوی لازم بهره ببرد.

وی گفت: برخلاف نظر دیگران که مجالس امام حسین را عمومی می دانند باید گفت اتفاقا این مجالس خصوصی و به دعوت ائمه است چرا که با شرکت در آن قرار است به افراد مزد و پاداش داده شود و مطمعنا این مسئله زمانی رخ می دهد که صاحبِ خانه خود رسما فرد را دعوت کرده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها