کرج - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با موضوع کتاب در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۶۰۷۳
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، علی خیلدار در جلسه ستاد استانی هفته کتاب که صبح شنبه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه روز ۲۴ آبان به عنوان روز کتاب و کتابخوانی ثبت شده است، اظهار کرد: نگاه محتوایی و فرهنگی در اولویت برنامه‌های هفته کتاب مد نظر قرار گرفته است.
 
نمایشگاه کاریکاتور با موضوع کتاب در استان البرز برگزار می‌شود

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در هفته کتاب از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که مد نظر قرار گرفته است، افزود: حضور در شهرستان‌های مختلف به منظور برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های این هفته انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تصریح کرد: کتاب و اهالی قلم، کتاب و فضای مجازی، کتاب و دانشگاه، کتاب و کودک، کتاب و کتابدار، کتاب و ناشران، کتاب و حیات طیبه عناوین مختلف هفته کتاب محسوب می‌شود.

خیلدار با اعلام اینکه بازدید از کتاب فروشی‌های بزرگ استان با دربرگیری بیش از ۲۰ الی ۳۰ هزار عنوان کتاب یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در این هفته انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: جشنواره ملی پایتخت کتاب به صورت کشوری برگزار و استان فعال و برتر در حوزه کتاب تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه تقدیر از مروجین کتاب نیز انجام می‌شود که در این راستا تا کنون ۱۰۰ ناشر در این بخش ثبت نام کرده اند، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با موضوع کتاب در سالن عمومی ادارات کل برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه اهدای کتاب به دانش آموزان روستایی از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد، افزود: در این بخش تا سقف ۴۰ میلیون تومان اعتبار برای سه شهرستان ساوجبلاغ، نظرآباد و فردیس در نطر گرفته شده است.

خیلدار خاطرنشان کرد: «آینده روشن با خانواده کتابخوان» شعار امسال در هفته کتاب محسوب می‌شود که بنا داریم از پوستر این هفته نیز رو نمایی شود.
ارسال نظرات