عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سند تحول بنیادین، یک سند کامل و خوب است که متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم تمام آن را اجرا کنیم و کمبود بودجه مهم‌ترین مانع اجرای کامل آن بوده است.
کد خبر: ۸۹۴۶۰۷۵
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه پرسشگر اظهار داشت: سند تحول بنیادین یک سند کامل و خوب است که متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم تمام آن را اجرا کنیم و کمبود بودجه مهم‌ترین مانع اجرای کامل آن بوده است. 

وی افزود: تمامی وزرا از ابتدای انقلاب تا کنون افرادی متخصص و دلسوز انقلاب بوده‌اند و اجرایی نشدن سند تحول به نشناختن اهمیت آن و کمبود بودجه باز می‌گردد. 

سعیدی با بیان اینکه کار ما در مجلس صرفاً چانه‌زنی برای بودجه نیست، اضافه کرد: ریشه مشکلات آموزش و پرورش اینجاست که اولویت اصلی دولتمردان ما نیست و در تقسیم‌بندی بودجه به آموزش و پرورش اهمیت چندانی داده نمی‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: 13 میلیون دانش‌آموز امروز، آینده کشور را می‌سازند اما نسبت به این مسئله حساسیت زیادی وجود ندارد و زمانی که صحبت از بودجه در آموزش و پرورش می‌شود ذهن همگان به سوی حقوق و مطالبات می‌رود، اما اصل در آموزش و پرورش، دانش‌آموز است.

وی تصریح کرد: سازمان دانش‌آموزی وظیفه مهم تربیت اجتماعی را بر عهده دارد و باید نقش مؤثر و مهمی ایفا کند، در اهداف کلان سند تحول بنیادین هم تربیت اجتماعی و ایجاد تعهد در دانش‌آموزان بسیار مورد تأکید قرار گرفته است. 

سعیدی گفت: لازمه اجرای سند تحول حضور تشکل‌های دانش‌آموزی است و باید این تشکل‌ها به کمک وزارت آموزش و پرورش بیایند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اصلی‌ترین معاونت‌ها است که باید پررنگ‌تر شود، گفت: نمره عملکرد چند سال اخیر این معاونت خوب بوده اما به طور کلی به عملکرد این معاونت از بدو فعالیت، نمره خوبی نمی‌دهم.

وی با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش رسیدن به مدرسه صالح است،‌ عنوان کرد: برای رسیدن به این هدف باید همگان به کمک آموزش و پرورش بیایند و در کنار آن بایستند؛ رسانه هم در کنار خانواده باید یاری‌گر آموزش و پرورش در امر تربیت دانش‌آموزان باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات